Gå til innhold
Arkivverket

[#74157] Herborg Johansdtr Galtung 1762-1811 etterkommere

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg vet ikke hvordan du finner alt dette, Lars! Jeg er stum-:)Med andre ord, så er den familien i hus.Den 29/6-1876 ble det født et 'uekte' barn på fødselstiftelsen , det passer med den Edward de adopterte. Jeg undret meg på om Herborg var mor hans, men det står jo ikke foreldre. Kildeinformasjon: Bergen fylke, Nykirken, Ministerialbok nr. B 3 (1870-1884), Fødte og døpte menn 1876, side 114. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Men her fant jeg han på Fødselstiftelsen: Kildeinformasjon: Bergen fylke, Fødselsstiftelsen, Ministerialbok nr. A 1 (1863-1883), Fødte og døpte menn 1876, side 80. Permanent sidelenke: LenkeMoren var en Gurine Engelsdtr, kan det ha vært noen i familien montro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Alderen hennes passer jo veldig bra med Gurine Engelsdtr f 1851, datter til Engel Engelsen Nerhovde og Gjertrud Gurine Sveinsdtr. Blant fadderne var en Svein Engelsen og Gurine hadde en bror som het Svein f 1854!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Edvard skal ha reist i 1885, mens på Norman står det bare at han er f i Norge i 1884. Finner ikke Gurine etter 1876. Kan hun også ha emigrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Uansett ser det ut for at alle Herborgs barn og barnebarn nå er på plass mht hva som skjedde med dem. Vi får evt vurdere ved en senere anledning om vi eller noen andre er interessert i å følge opp alle emigrantene i denne familien og i de øvrige. Det er sikkert tale om flere hundre når vi er ferdig med slektsboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

I biografien over står også at Daniel og Marthas datter Bessie ble gift med en Tom Angleson. I FT 1900 står han oppført som født i juli 1855, emigrert i 1881. Skulle ikke forundre meg om det er inngifte her også, at denne Tom er identisk med Torjels Engelsen født juli 1856, sønn av Engel Engelsen og Gjetrud Svensdatter? I så tilfelle var Bessie og Tom søskenbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Terje Hatvik

Til (109):Garden 'Spansteig u Hegland' finnes i Os, jau. - Dette er nemleg gnr. 77 i Os, Spansteigen eller (Heggeland); som ligg midt i mellom Midthus og Gjemdal i Hegglandsdalen i Os, nokre hundre meter innom Tveit (gnr. 75), der bygdeboksskrivaren Nils Tveit regjerte. NB! Den vesle garden Heggeland må _ikkje_ forvekslast med garden Heggland/ Hægland, gnr. 73; som er den første garden i denne grenda når ein kjem frå Os.Og omtala Marta Engjelsdtr. Gjemdal, (1800 - 1856) vart gift til Heggeland/ Spansteigen i 1834, vart enkja i 1836, då mannen Johannes Torsteinson døydde, og gifte seg oppatt i 1838 med enkjemannen Peder Bergeson ytre haugland (1792 - 1875), som var fødd på Fet i Kvinnherad i 1792.Marta og første mannen Johannes Torsteinson hadde ei dotter Anna (1835 - 1891), som var ugift, men løyste borgarbrev på handel i Bergen 12. august 1886.Med Peder Bergesen fekk ho døtrene Marta Malene, f.1839, som vart g, med Anders Larsson Smådalen i Fana, sjå F. B. s. 531og Johanne Synnøve, f.1844, som vart g. med Hans Hansson Lunden frå Os, f.1841, b. Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til innlegg (183 - 189):Den Engel Hanson Kvalesund/ Qvalesund som det er snakk om her, og som emigrerte til USA med familien sin i 1861, (åtte av dei ti borna pluss sjølvsagt kona Ane Bertine Gundersdtr. Qvalesund, f. 1817; kom eigentleg frå nore Holmefjord, og høyrer mest truleg heime i slektsboka dykkar.Engel Hansson var fødd på nore Holmefjord i 1801, døypt den 20. desember 1801, som son av Hans Engelson Holmefiord (1771 - 1813) og kona Magdela Engelsdtr., grdbr. på Nore Holmefjord frå 1786.Hans Engelson var nemleg son av Engel Engelson Hope-Holmefjord (1729 - 1776) og kona Christi Hansdtr. Utskòt (1749 - 1816), grdbr. på nore Holmefjord frå 1767.Engel Engelson Hope-Holmefjord var son av Engel Engelson Ballesheim-Hope (1699 - 1736) og kona Johanne Pedersdtr. Sønderborg-Hope- nedre Boga (1705 - 1775); grdbr. på Hope frå 1728.Så der har du dén lenken.Ovanfor omtala Engel Hanson Holmefjord - Qvalesund vart gift med den seksten år yngre Ane Bertine Gundersdtr. Qvalesund i 1836 (vigde 22. mai 1836 i Os kyrkje).Engel Hanson var ein drivande kar som var gjestgjevar, fiskar, hadde eige fartøy- og notbruk, dreiv sildesalting m.m. i Kvalesund i Os frå 1836 til 1842, frå 1842 til 1849 budde han på store Milde i Fana so han kjøpte for 4400 Spd., 1849 - 1851 på Osøyro, og 1851 - 1861 i Hatvik, som han kjøpte for 1851 Spd, og selde atttti år seinare for 2451 Spd. Og Kvalesund kunne han berre bygsla for det tilhøyrde baroniet i Rosendal heilt fram til 1931.I 1861 emigrerer han som nemnt med 80% av borna sine til USA. Engel var altså - kuriøst nok - gjestgjevar på nett same handelsstaden som broren ti oldemora, Jens Pederson Sønderborg (1696 - 1754); var det om lag hundre år tidlegare. han var jo også gjestgjevar nokre år i Kvalesund i Os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til innlegg (183 - 189):Den Engel Hansson Kvalesund/ Qvalesund som det er snakk om her, og som emigrerte til USA med familien sin i 1861, (åtte av dei ti borna pluss sjølvsagt kona Ane Bertine Gundersdtr. Qvalesund, f. 1817); kom eigentleg frå nore Holmefjord, og høyrer difor mest truleg heime i slektsboka dykkar.Engel Hansson var fødd på nore Holmefjord i 1801, døypt den 20. desember 1801, som son av Hans Engelson Holmefiord (1771 - 1813) og kona Magdela Engelsdtr.; grdbr. på Nore Holmefjord frå 1786.Hans Engelson var nemleg son av Engel Engelson Hope-Holmefjord (1729 - 1776) og kona Christi Hansdtr. Utskòt (1749 - 1816), grdbr. på nore Holmefjord frå 1767.Engel Engelson Hope-Holmefjord var son av Engel Engelson Ballesheim-Hope (1699 - 1736) og kona Johanne Pedersdtr. Sønderborg-Hope- nedre Boga (1705 - 1775); grdbr. på Hope frå 1728.Så der har du dén lenken.Ovanfor omtala Engel Hanson Holmefjord - Qvalesund vart gift med den seksten år yngre Ane Bertine Gundersdtr. Qvalesund i 1836 (vigde 22. mai 1836 i Os kyrkje).Engel Hanson var ein drivande kar som var gjestgjevar, fiskar, hadde eige fartøy- og notbruk, dreiv sildesalting m.m. i Kvalesund i Os frå 1836 til 1842. Frå 1842 til 1849 budde han på Store Milde i Fana som han kjøpte for 4400 Spd., 1849 - 1851 på Osøyro, og 1851 - 1861 i Hatvik, som han kjøpte for 1851 Spd, og selde att ti år seinare for 2451 Spd. Og Kvalesund kunne han berre bygsla for det tilhøyrde baroniet i Rosendal heilt fram til 1931.I 1861 emigrerer han som nemnt med 80% av borna sine til USA. Engel var altså - kuriøst nok - gjestgjevar på nett same handelsstaden som broren til oldemora, Jens Pederson Sønderborg (1696 - 1754); var om lag hundre år tidlegare. Jens var jo også gjestgjevar nokre år i Kvalesund i Os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til innlegaa 26 -38):Den Hans Andersson Koldal-Hatvik (1753 - 1817) som er omtala i desse innlegga var gardbrukar på Hatvik alt frå 1778 og fram til 1814/15, då flytte han med huslyden sin til Kjøn(n) i Hålandsdalen.Årsaka var, ifølgje bygdebokforfattar Nils Tveit, at prestenkeja etter avlidne sokneprest Sandberg skulle flytta til Hatvik; og ho ville ha meir 'armslag' - garden Hatvik var nemleg utsett til enkjesete for i Ous prestegjeld - og då vart Hans sin bygsel oppsagt. Garden Øpstad hadde same funksjonen i Fusa (enkjesete for kapellane). Gardane Os og Fusa var sjølvsagt prestegardar, og garden Kjøn(n) var opphaveleg utpeikt som klokkargard i prestegjeldet.Men det synte seg snøgt at dei fleste klokkarane ikkje ville bu dér (vart vel for bakvendt i høve til klokkargjerninga, sjølv på dei tider), så på Hans Anderson Koldal - Hatvik si tid så budde dei ulike klokkarene istaden på garden Kuven i Os, dei bygsla jamnast halve Kuven. Dette fordi Kuven er nabogard til Os prestegard- og Os kyrkja. Og det vil seia kort veg til arbeidsplassen -.I alle høve var det då slik at når Hans A. Koldal - Hatvik vart oppsagt så flytta han og huslyden til Kjøn(n) i Hålandsdalen. No var jo Hans ein rik mann (... og ein vyrd mann i Osbygdi, som Nils Tveit skriv) som eigde fleire gardar sjølv, men han kunne vel gjerne ikkje vidare seia opp desse som bygsla _hans_ gardar utan vidare?Den godaste Hans Andersson Koldal - Hatvik er elles ein av mine 'tippar' gjennom to born frå frå 1. ekteskapet med Ingeborg Hansdtr. Hatvik (1751 - 1798): både gjennom dottera Anna Hansdtr. (1779 - 1862), som vart gift med Lars Larsson Kuven - Tøsdal (1769 - 1842); og sonen Nicolai Hansson (1781 - 1821), som vart gift med Anna Nilsdtr. Lepsøy (1787 - 1825).Både Lars L. Kuven - Tøsdal og svogeren Nicolai H. Hatvik - Lepsøy var elles båtbyggjarar. Lars og Nicolai var difor to av dei ganske få osingane som held liv i båtbyggjarfaget i Os. Dei førte tradisjonen vidare til nye generasjonar, med andre ord Oselvaren - som blei kåra til Norges nasjonalbåt no i 2009. Eg er ikkje direkte misnøgd med å ha desse blant forfedrene mine -.Den her omtala Hans Anderson Koldal - Hatvik er då både min farfars farfars farmors far, min farmors farmors farmors far og min farmors mormors morfars far. Dette er eigentleg berre er ein litt finurleg måte å fortelja at farfar og farmor var dobbelt firmenningar ;-))Vel, dette får vera nok delvis malplasserte innlegg frå meg. Godt Nyttår og lukke til vidare i arbeidet, vennleg helsing Terje Hatvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Retting til innlegg 244:Hans Andersson Koldal - Hatvik (1753 - 1817) var gardbrukar i Hatvik og bygsla denne garden alt i 1772, ikkje i 1778.Og då tar eg kveld -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk for alle innlegg, Terje, dette skal jeg nok se nærmere på og oppdatere min data når jeg kommer tilbake til Frankrike i midten av januar. Godt nyttår-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Terje Hatvik

Til innlegg (243):I og med at Engel Hansson Holmefjord - Qvalesund og huslyden hans budde på store Milde i Fana, (som han kjøpte i 1842) mellom 1842 og 1849, så er nokre av dei i alt 10 borna hans fødde der - og ikkje i Os.Kan også nemna at at då Engel forlét Kvalesund i 1842, så overtok den yngre broren Ole Hansson Holmefjord (1809 - 1894) som landhandlar- og gjestgjevar i Kvalesund. Ole Hansson var gift med Jacobine Conradine Hansdtr. Krüger frå Skjørsand i Fusa (1821 - 1897), begge d. i Kvalesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hei Terje og takk for mer info. Det viste seg at jeg hadde disse personene du har nevnt over og dersom jeg ikke tar feil hører de med i 6. generasjon og skal således være med i slektsboka da Elen Hansdtr Hope (deres formor) skal være 1.2.3. dersom jeg ikke har fått det feil, men venter med å sette nummer til Arnfrid har sjekket. Vi har vel ikke arbeidet med denne greina av Søderborgetterkommerne enda, eller det kan være jeg som ikke har fått alt med! I alle tilfeller så hadde jeg ikke konene til Engel Hansen Holmefjord f 1801 og broren Ole f ca 1809 (jeg har 1807 her, men har ikke sjekket det)Deres foreldre Hans Engelsen Holmefjord (1771-1813, hadde ikke dødsfallet hans, har du lenke til det?) og Magdela Engelsdtr Sørtveit (1766-1862) var i slekt da Magdela var 4-menning til Hans sin morfar, men det var gjennom Gjøenslekta.Johanne Pedersdtr Sønderborg var altså oldemor til disse karene.Magdela Giftet seg opp igjen med Hans Andersen Helland f. ca 1789 - var han sønn til Anders Andersen d.y. Helland f 1753 og Marta hansdtr Dale f 1756? I så fall var han og etterkommer, da hans tippoldemor var Karen Hansdtr Bru.Vet du hvem foreldra til Jakobine Konradine Hansdtr Krüger var?244) Hans Andersen Koldal / Hatvik / Kjø(e)n har jeg født 1750: Permanent sidelenke: LenkeKan det være at de fikk nok en Hans i 1753?Hans Andersen var bror til min 3. tippoldefar, men han stammer ikke fra presteparet vårt.Ingen av disse er etterkommere etter Herborg Johansdtr Galtung, men når vi først har tatt det opp her, er det vel best å svare her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til innlegg 248:a) opphavet til Jacobine Conradine Krüger:Jacobine Conradine Hansdtr. Krüger (1821 - 1897) fødd på Skjørsand i Fusa, død i Kvalesund i Os, g.1842 m Ole Hansen Holmefjord - Qvalesund (1809 - 1894), ti born; var dotter av landhandlar og bonde på Skjørsand Hans Astrup Krüger (1781 - 1855) og kona Inger Severine Bredahl (1792 - 1865), g. 1813, tretten born. Hans Astrup Krüger var den aller første ordføraren i Os, frå 1838 til 1841.Hans Astrup Krüger (1781 - 1855) var son av kapellan i Os og Fusa Jochum Krüger (1743 - 1786) og kona Drude Marie Frimann Astrup (1760 - 1833). Jochum var son av kjøpmann i Bergen Conrad Christian Krüger (1713- 1786) og kona Magdalene Christine Stuwitz (søskenbarn). - Drude Marie Frimann Astrup var dotter av kapellan i Os Hans Astrup (1719 - 1769) og kona Gjertrud Garmann Leganger (1730 - 1768).Inger Severine Bredahl (1792 - 1865) var dotter av kjøpmann i Bergen Jacob Bredahl (1758- 1814) og kona Maren Koren (1755- 1840). Jacob var son av kjøpmann i Kristiansand Niels Bredahl og Inger Rønnow. - Maren Koren var dotter av skippar og kjøpmann i Bergen, Niels Koren (1718 - 1784) og kona Christine Theting.b) Eg har Hans Andersson Koldal - Hatvik f. 1753. Men det kan sjølvsagt vera feil. Den første kona hans, Ingeborg Hansdtr. Hatvik (1751 - 1798) var dotter av Hans Olson Eikeland - Hatvik frå Fusa (1708 - 1752) og kona Kristi Villumsdtr. Sørtveit frå Strandvik (1712 - 1775). Søster til Ingeborg, Guro Hansdtr. Hatvik f.1748, vart i 1765 gift med Engel Jonson Håvik i Strandvik.Kristi vart gift oppatt i 1753 med Nikolai Hansson Gjøn - Hatvik frå Hålandsdalen (1721 - 1770).Både Hans Olson Hatvik (Eikeland) og Nikolai Hansson Hatvik (Gjøn) var søkkrike karar, Ved skiftet etter Nikolai var det 1300 daler når buet vart gjort opp. Bygdesoge-forfattar Tveit stipulerer dette til om lag 150.000 kroner i 1930-verdi. Det tilsvarar omkring femten millioner kroner i dagens pengar. Nils Tveit skriv at 'det er det største skiftet som har vore etter nokon bonde i Os' (då heldt han sjølvsagt godseigaren på Lysekloster utanom.Omtalte Hans Olson Eikeland, Nikolai sin forgjengar i Hatvik; kjøpte i 1748 Fusakyrkja (og prestegarden) 'med dei gardane som kyrkja åtte: Fusa, Nedre Boga, Opsal, Gjerde, Kjønn, Kambestad og nore Holmefjord. Åttat dette åtte han halve Gjemdal (i Os), Bogstrand i Fusa og halve Myklestyad i Tysnes og hadde pengar ute på renta', skriv Nils Tveit (s. 651 i Os III).Kanskje nokre av desse likevel høyrer heime i slektsboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.