Gå til innhold
Arkivverket

[#74230] Systrarna Lindgren

Gjest Marie Bråthen Birath
 Del

Recommended Posts

Hejsan!Jag försöker finna två systrar från Råggärd, Sverige.Stina Kajsa Lindgren född 1865-01-24, emigrerade till Norge 1885.Clara Sofia född 1867-07-12, emigrerade till Norge 1888.En tredje syster Elisabeth har jag funnit i Våle, Vestfold. Hon och hennes man utvandrade senare till Amerika..Jag skulle bli jätteglad om någon kunde återfinna dem i norska källorna.Med vänliga hälsningar Marie Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack ska du ha för tipset. Ska försöka följa upp det! Ligger Larvik långt ifrån Vestfold, Våle..??Vänliga hälsningar Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svaret, Reidar!!Då kan det kanske vara min Stina!!Om någon har något mer tips, tar jag tacksamt emot!!Bästa Hälsningar Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då är det inte min Stina Kajsa. Hennes far hette Niklas Persson, tog som soldat namnet Lindgren... Vad synd!Men då vet jag det! Tack för informationen!!!Hälsningar Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Nå begynner det å løsne her ! Våle i Våle 1878-1906. Stina Lindgren f.1865,innflyttet fra Rågård i 1886,registrert i 1888 :(nr.8 nede på v. side 1888) Lenke Hun flyttet til Opsal,er ikke kjent i Vestfold,men vil anta at det er i nærheten av Våle.Så blir det å sjekke om hennes søster Clara også kom hit til Våle-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack snälla du, Anne!!Vilket detektivarbete!! Jag är jätteglad och imponerad av all hjälp. Tusen tack!!!Glada hälsningar från Marie Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.