Gå til innhold
Arkivverket

[#74388] Anton Stenersen Nyløkken født 1864 Kristiansund - til Amerika

Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Paulsen

Har fått forespørsel fra en 'nyfunnet' slektning i Amerika, om det er mulig å spore opp hva som skjedde med Anton Stenersen Nyløkken? Hans bror var Rudolph Stenersen - se tema [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=74079&sok=tommy>Lenke paulsen&nr=1&antinnlegg=15&startnr=&antall=&spraak=n#anker Antons dåp: (dessverre ikke mulig å se fødselsdato) Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A09 (1855-1865), Fødte og døpte 1864, side 161. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke FT 1865: Lenke FT1875: Lenke Anton emigrerer i 1887 :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Muligens Anton??? Usikker pga departure port er Bremen. Men han var jo sjømann...Baltimore Passenger Lists, 1820-1948Name: Anton Stenerson Arrival Date: Sep 1887 Age: 23 Years 0 Months Years Estimated birth year: abt 1864 Gender: Male Port of Departure: Bremen, Germany Ship Name: America Port of Arrival: New York, New York Microfilm Roll Number: M255_43 Page: 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk for oppslag i passenger list og forslag om å sjekke konfirmasjonen Hanne Line ;)Jeg trodde jeg hadde sjekket konfirmasjonslistene, men ved en nøyere sjekk fant jeg ut at Anton ble født 10.august 1864, ref konfirmasjonen nr (17) Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A15 (1880-1900), Konfirmerte 1880, side 1a. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6800&idx_id=6800&uid=ny&idx_side=-3>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.