Gå til innhold
Arkivverket

[#74568] Trenger hjelp til å spore opp foreldre til Oleanna Rønneseth

Gjest Bjørn Grønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Alle gode ting er tre! :-))Nei, nå er det Johanne Olsdatter trolig født i Fjaler (Ytre Holmedal) vi skal lete etter. Hvem kan hun være, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Ja den blir vrien. Alt min kusine skriver om henne er dette: pigen het kanskje Johanne. Jeg tror muligens hennes mor eller bestemor ikke var norsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Her er litt mer fra min kusine Min farmor sa en gang at hun ikke brydde seg om mannfolk.. Jeg svarte da at hun måtte nå ha likt dem en gang siden hun hadde vært gift.. Da svarte hun Pøh.. Vi giftet oss, så fikk jeg Jacob og han reiste til sjøs, så kom han hjem og jeg fikk din far, så reiste han til sjøs igjen, så kom han hjem og da var han sjuk! Noe har nok skjedd for han ble sendt til gården Rønneseth og var der til han døde som jeg har forstått det.. Han var på en båt som ble torpedert i første verdenskrig, sa hun da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jakob d.e.: Dersom du vil ha mer opplysninger om hans sjømannskarriere kan du ta legge inn et spørsmål om det på AF. Oppslag i sjømannsruller. Husk nøyaktige personopplysninger.Vallin/Wallin: Om Marie Wallin var gm en Wallin fra omstrefierfamilien Wallin vet ikke jeg, men mange av denne slekten var i perioder i Norge. De er bl a omhandlet her på BF. Skriv Wallin i søkefeltet. Du kan evt lage et eget innlegg her på BF og be om opplysninger om Marie Wallin i Gøteborg. Husk å skrive Sverige/Gøteborg og Wallin i temaet, slik at Sverige-ekspertene ser det.Skiftet etter Bernt Pedersen Vårdal kan kanskje gi opplysninger. Dette kan du be om opplysninger fra på AF, men først må du ha nøyaktig dødsdato. Den skal vel finnes i Askvoll KB i 1899.Vet ikke din kusine noe om hvor Johanne Olsdatter bodde og døde? Det var jo hennes oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Min kusine svarer dette: Nei, det er det store mysteriet.. Hvor kom hun fra? Og hvor ble hun av siden min farmor vokste opp med sin far og konen... Kan Yndestad være inne i bildet her? Min far hadde en kusine som het Hanna Yndestad, jeg kommer også muligens på brorens navn om jeg tenker litt.. I skjul hørte jeg noe om spansk blod i årene som min farmor skulle ha.mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Nok et innlegg fra min kusine: Jeg fant en urgamel bibel i går med en lapp inne i den.. Der står det Johanne Sofie Corneliussen, Vårdal. I selve bibelen står det Anne og noe om når hun døde, klarte ikke tyde alt. Kan muligens stemme med 166463 i digitalarkivet.mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.