Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74601] Brithe Ellingsdatter Sletta, Grytten

Recommended Posts

Gjest Kåre J. Flatmark

Brithe var Iver Jørgensen Brøste's 3. ektefelle. De giftet seg i Kors Kirke's annex den 25. april 1813. De slo seg ned på Gravdehaug husmannsplass på garden Flatmark. Imidlertid har jeg vansker med å finne ut hvem som er hennes forfedre. Navnet Sletta kan tyde på en kontakt på den garden, men jeg finner ingen ved navn Elling der. Brithe er sikkert født 1780 - 1795, men jeg finner henne kun omtalt i forbindelse med giftemålet. Det er en Brithe Ellingsdatter Sletta som døde i 1839, men så vidt jeg kan lese er hun kun 2 mnd gammel. Imøteser hjelp vedr. denne Brithe Ellingsdatter Sletta.

Gjest Kirsti Rye

Den 18 nov 1810 der de jordfester et dødfødt barn, kalles hun for Brithe Ellingsdatter Brude.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Grytten, Ministerialbok nr. 544A03 (1807-1817), Døde og begravede 1810-1812, side 681-682. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16028&idx_id=16028&uid=ny&idx_side=-122>Lenke Permanent bildelenke: Lenke.I januar 1780 døpes Elling Brudebakkens datter Berit.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Grytten, Ministerialbok nr. 544A02 (1764-1806), Kronologisk liste 1780, side 205-206. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.