Gå til innhold
Arkivverket

[#74654] Iver Clemmesen og Edrika Jensdatter, Lade, Bakke i Strinda.

Gjest Svein Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Ansnes

Er ikke kjent med skrifta i denne kirkeboka, men står det ikke kone Erika Sundt, 69 år, død av lungebetennelse 7.4.1850 ?(nr. 36); Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Mini nr. 601A19 (1848-1857), Døde og dødfødte 1850, side 376. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2334&idx_id=2334&uid=ny&idx_side=-345>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Samme opplysning fra klokkerboka i Domkirka, Ericha Sundt, se høyre side nr. 36: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Klokkerbok nr. 601C01 (1837-1855), Døde og begravede 1850, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2334&idx_id=2334&uid=ny&idx_side=-187>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Iversen

Kan dette være Edrikas dåp: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1781, side 56. Nr.45Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Det er ikke godt å si, men navnet på en av faddrene leser jeg som Ole Olsen Sundt?Kanskje Edriccas foreldre hadde tilknytning til Leinstrand?Kan en ev. vielse til Erich og Caren si noe om hvor de kom fra?Mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Iversen

Jeg tror det står 'uægte' så Erich og Caren/Karen var nok ikke gift. Kanskje det kan forklare Edrikas mange etternavn, Eriksdatter/Jensdatter/Sundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Dette må være rett spor. Knut Drejer er forlover til Edricca i 1814 og opptrer flere ganger som fadder.Jeg har forresten registrert en Erik Antoniussen f. 1759 på Røros, sønn av Antonius Antoniusen og Karen Erichsdt. Men jeg har ikke sjekket så mye rundt denne karen. Kan han være en kandidat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Ja nå begynner det virkelig å bli skikk på Edricca ... Tusen takk, dere er så flinke ! Tror kanskje at etternavnet Jensdatter, som også er benyttet for henne, kan skyldes det som vi også har sett i andre tilfeller, en stefar. Som flere har vært inne på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Iversen

Ja, nå føler jeg meg rimelig trygg på at vi har funnet opphavet til både Iver og Edrika/Edricca. Dette har gått over all forventning. Jeg vil også takke dere som har bidratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.