Gjest Grethe Elise Paulsen Skrevet Desember 28, 2009 Del Skrevet Desember 28, 2009 I følge de gamle i min familie var min morfar oppkalt etter sin mors bror som skal ha forlist den natten morfar ble født.Jeg har undersøkt 'overalt' uten å finne noe, så det jeg nå lurer på er om det er noen som kan fortelle meg hvor jeg kan finne opplysninger om skipsforlis. De var fra Egersund, så det er vel antagelig på sørvestlandet dette skjedde. Jeg er takknemmelig for svar. Grethe Elise Paulsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Roger Fossum Skrevet Desember 28, 2009 Del Skrevet Desember 28, 2009 Hei Grethe,Kanskje du finner noe her: LenkeMvh Roger Fossum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Grethe Elise Paulsen Skrevet Desember 29, 2009 Del Skrevet Desember 29, 2009 Takk for opplysningen, men jeg glemte å informere om at dette forliset skjedde i desember 1891. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Dag T. Hoelseth Skrevet Desember 29, 2009 Del Skrevet Desember 29, 2009 Dødsfallet til din morfars onkel skal vel være registrert på hjemstedet hans (dvs. kirkeboken). Uansett, så lenge du vet når din morfar ble født er det vel en god start å sjekke lokalavisene på angjeldende tidspunkt?DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne Solås Skrevet Desember 29, 2009 Del Skrevet Desember 29, 2009 Her er en oversikt over en rekke skipsforlis. Ser at D/S 'Frigg' av Bergen forliste i 1891: http://www.skipsforlis.no/omtalteforlisbok2.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Erling S.Kielland Skrevet Desember 29, 2009 Del Skrevet Desember 29, 2009 Let i gamle aviser fra Egersund/Stavanger fra des.1891. Det vil temmelig sikkert stå noe om forliset om det skjedde i det området. Det finnes sikkert avisarkiver i Egersund og iallefall i Byarkivet/Statsarkivet i Stavanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Grethe Elise Paulsen Skrevet Mars 28, 2010 Del Skrevet Mars 28, 2010 søker etterkommere etter Reier f.1855, Anna f.1858, Tobias Bertinius f.1860, alle i Egersund og med etternavnet Torstensen.Dette er søsken av min oldemor Amalie. Deres far var Torsten Johnsen, skomaker i Egersund,mor var Berte Serine Reiersdatter. Kunne vært morsomt å få kontakt med etterkommere fra denne delen av familien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts