Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Gilhuus

Skulle gjerne ha sjekket opp to av min fars fettere. Begge levde 1923 og bodde da i Eugeniesgt. 3bOskar William Kvam født 23.12.1899 i Kristiania og Markus Henrik Kvam født 28.03.1904 på Nesodden.begge er konfirmert i Garnisonsmenigheten. Fornavnene er skrevet både med C og K så jeg vet ikke hva som ble brukt.Alle adressebøker (årstall) etter 1923 er aktuelle. På forhånd Tuuuusen takk. mvh Ellen Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EllenOskar W.Kvam, selger, Akersv.19Henrik Kvam, konsulent (Forsyningsdir.industrifors.kont.) Oberst Rodesv.93, Nordstrandsh.Statskalenderen 1957: Konsulent Henrik Marcus Kvam, f.1904, industriforsyningskontoret under Handelsdep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Hei Carsten Jeg regner med at du ikke fant noen damemennesker eller voksne barn sammen med Henrik eller Oskar Kvam ?????? Akersv.19 og Rodesv.93, Nordstrandsh. mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Gjeld innlegg #448Carsten, eg har i dag motteke ei fråsegn frå Statsarkivet på Kongsberg som fortel meg at Mette Marie Øhre, då faren døydde på Hønefoss i 1923, vart kalla ''MARIE ØHRE'' med bustad i Christiania, so eg tvilar på om Mette Larsen kan vera den same...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Carsten!Finner du en Karl Solum og kona Ferdinanda Fredrikke? De bodde i 1900 tellingen i Jacob Aalsgt 15 hos Ferdinanda Fredrikkes søster Hansine Serine og Hans Kareliussen. Karl døde i 1956 og Ferdinanda Fredrikke i 1967. Søstrene er født i Horten som Hansen Ørbeck. Er det mange med etternavnet Solum og Ørbeck i Oslo i 1955? Om det ikke er for mange kan du være brydd med å gi meg fornavnene og adressen for disse? Finnes det en Edith Ørbeck bl.a.?Så har jeg en bønn til, en Juul Eugen Olsen og Mary Dagmar Olsen. Bodde de i Universitetsgt. 14?, og er det flere i samme hushold?På forhånd tusen tusen takk Carsten!! Mvh. S. Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Sigrid EllenCa. 80 stk. Solum og Ørbeck blir vel mye å ramse opp her. I Univ.g.14 bor Juul Olsen, maskinass. (Norsk Lith. Off.) og frk. Dagmar Olsen, samme arbeidsplass.Ingen Edith Ørbeck. En Karl Solum bor i Krebsg.16 og er arb. i Renholdsverket, ingen Ferdinanda Fredrikke, men ei Fredrikke Hansen som er enkefru bor i Tromsøg.25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carsten!!Tenkte meg at det var mange ja!! Men, tusen tusen takk for de andre opplysningene som er til stor hjelp for meg!!Kan jeg bry deg litt til? Kanhende at Edith het Nystrøm til etternavn og var datter av ei Hanna Nystrøm som i 1920 bodde på Videren. Igjen tusen tusen takk! Mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hanna O. Nystrøm, enkefru, Heimdalsg.26Edith Nystrøm, frk. Vogstsg.11Sigrid Nystrøm, frk. (Restaur. Larsen) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPEFLOTT!!! TUSEN TAKK!! Det nok mest sannsynlig at det er denne Edith jeg er på jakt etter. Mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Du er godt beskjeftiget med denne tjenesten, og den setter vi pris på! Jeg har en del slekt i Oslo, og en del av den ble en gang sjekket mot mange adressebøker. Men følgende personer er det ikke (hovedpersoner i husstand), og ved å fiske litt bredt regner jeg med å fange en overraskelse eller to...iallfall få bekreftet opplysninger..Finner du noe på følgende personer?Aslaug KaasSvein KaasRandi KaasBerit KaasConrad Malthe Kaasalle etternavn Knutinge-KaasBredo EriksenLiv EriksenHarald Bredo Eriksenalle med etternavn Wishman og WischmannMed takk, eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Carsten :o)Kunne du kikke etter Øivind Iversen og hans kone Ingeborg for meg? De bodde i Bergljotsvei 1a i Oslo, men vet ikke om det var tilfelle i 1955.Videre lurer jeg på Oddvar Halvorsen og hans kone Ellen Elise. De bodde i Smedgata 43(?), men flyttet senere til St. Jørgens vei 68(?)Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EricAslaug Kaas, fru, syatelier, Meltzersg.7Norges håndverksmestere: Aslaug Knutinge Kaas, kjole- og draktsyermester, Oslo, f.7-1-1895 på Karmøy. Foreldre: Byråsjef Harald Kaas og Thora f.Kalstø. Sv.brev og hånd.brev 1938. Egen forr. 1937.Erna Knutinge Kaas, fru, samme adr.C.M.Kaas i nedenst. firma, Solv.140D, LjanC.M.Kaas, Rodeløkkens Jernvare- og Fargehandel (C M Kaas) Gøteb.g.5Randi K. Kaas (Vassdragsv.) Fagerheimg.20Knutinge A/S, dameskredderi, verksted Wesselsg.8Niels Knutinge-Kaas, disp. i ovenst. firma, Sognsv.63B, Ullev. HagebyBredo Eriksen,disp. (Eriksen & Eriksen A/S) Neub.g.20Liv Eriksen, frk. Fredv.5, Bekkelagsh.Liv Eriksen, fru (Standard Telefon) Schouterr.9Det er mange Harald Eriksen (ingen H.B.Eriksen)Harald Wischmann, revisor, Kirkev.50Erik Wishman, meteorologassist. Majorstuv.25H.P.Wishman, inneh. av Nordisk Språkforlag, Guldbergsv.5, HeggeliThurid Wishman, fru (Univ.bibl.) Majorstuv.25Aagot Wishman, fru, Bygdøy alle'70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Rigmor :o)Joda, Øivind bodde der i 1955, han var kranbetj. i Havnevesenet. Ingen Ingeborg på samme adr.Det er flere Oddvar og Ellen Halvorsen, men ingen på samme adr. og ingen på de adr. du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tusen takk skal du ha Carsten :o)Når det gjelder Oddvar Halvorsen kan det kanskje ha blitt skrevet Leif/Leiv Oddvar, som var hans fulle navn? Han var gift med Ellen Elise.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

RigmorDet var bedre.Leif Oddvar Halvorsen, repar. (Lysv.) Smedg.41Ingen andre Halvorsen på samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

HeiJeg leter etter opplysninger om Hans Thorvald Moen f.27.05.1877 d.25.07.1970Han var født i Eidsberg i Østfold. Var chokoladearbeider i flg FT 1900 for Kristiania. Begravet på Vestre gravlund.Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Hei Carsten. Finnes det opplysninger om Kathinka Korneliusdtr. Løvstakken f.17.nov. 1892 i Fana, d.17.sept.1976 i Oslo ? Mvh. Bjarte Breistein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjarteDet er ingen i adresseboka som har etternavn som ender med datter eller dtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.