Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Eric Swane

Takk for (467)Som ventet en blanding av bekreftelser, vanskelig identifiserbare og noen hyggelige overraskelser. Dette firmaet Knutinge er mest spennende og fint for familiekrønikene!eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Carsten :o)Håper du har du mulighet til å hjelpe meg en gang til.Denne gang gjelder det Karl (Carl?) Magnus Smedstad. Hans kones navn var Gerd Randi (muligens f. Pedersen).De skal ha hatt 3 døtre. Bl.a. Rigmor Irene Smedstad (1943-1990)Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Hei Carsten!Flott at du bruker tid på oss andre. Kan du se om du finner:Ludvig Robertsen f: 1876Karoline Robertsen f: 1874Anna Emilie Robertsen f: 1893Jørgen Rudolf Robertsen f: 1895Jenny Elisabeth Robertsen f: 1902Morten Egil Robertsen f: 1904Robert Kaare Robertsen f: 1909Rudolf Robertsen f: 1917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

LillIngen Outzen.Bruland, Alb.F., textilagentur, Prinsensg.6, bor Kaj Munksv.8, SognBruland, Anna, frk, tokakksforr. Rostedsg.14Bruland, Arne, kunstmaler, avd.forstander (St.håndv.- og kunstindustriskole) Gråbrødrev.9, SkøyenBruland, Elsa, frk. Møllerg.42Bruland, J Hess, kontorm. Louisesg.21Bruland, Nicolai A, vaktm. (Norsk Vaktselsk.) Uelandsg.56Bruland, Ole T, arb. (Lilleborg) Stockfl.g.35Bruland, Petra, enkefru, Strømstadg.4Bruland, Sigleiv, kontr. (NEBB) Munked.45Bruland, Sonja, frk. (Telef.anl.) Sarsg.37Bruland, Thv., ing. assist.dir., sjef for skips- og lastelinjeavd. (Det norske Veritas) Bernt Knudsensv. 42 C/D, Nordstrandsh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Rigmor :o)Karl Smedstad, Ringg. 1aKarl Smedstad, (Centralbokb.) Helgesensg.80Ingen Gerd Smedstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

SteinarLudv. Robertsen, fhv. telefonform. Akersbkn. 25 bbKaroline Robertsen, fru, Grønlandsleiret 8Anna Robertsen, samme adr.Jenny Robertsen, frk. (Fellesm.) samme adr.Rudolf Robertsen, løytn. (Flyvåpenet) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk enda en gang Carsten :o)Jeg tror det er han i Ringg. 1a. Skal forhøre meg med min svigerdatter om hun husker det. Han var hennes bestefar. I.o.m. at konas navn ikke er nevnt, er vel heller ingen barn nevnt? Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med min svigerdatter og hun bekreftet at han bodde i Ringg. 1a. Er det oppført noe yrke på ham?mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn K. Randa

Hallo Carsten, vil du være så snill å se etter Johannes og Gerd Krafft og barn. Johannes er født 1903 og Gerd i 1914. Kan du også se etter Ingeborg Magrete Larsen f. 1892, hun giftet seg senere med Trygve Horn Lund, så hun har vel trolig hans etternavn. På forhånd tusen takk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

IngunnJohs.Krafft, skomaker, inneh. av Sporveisg. Skoreparasjon, postadr. Sporv.g.23Ingen Gerd Krafft.Det er 13 stk. Tr./Trygve Lund, men ingen Ingeborg på samme adr.Barn er ikke med i boka. Vet du noe om yrker til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan M. Larssen

Hei CarstenKan du se om du finner Astrid og Fritz Sandmo. De var søsken og bodde i 1913 i Vibesgate 13.Hilsen Jan M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

JanAstrid Sandmo, fru (Fellesmeieriet) Munkeg.4Fritz Sandmo, bokh. Odensg.4Fritz Sandmoe, fullm. (Creditbanken) Trondh.v.164bAlette Sandmoe, fru (Jacob Høst) samme adr.Konrad Sandmoe, restauratør, samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

HeiKunne du finne noen for meg?Betty og Oskar Lindblad og gjerne fler med det etternavnet. De hadde mange barn, blant annet Ragnar Eugen (min svigerfar)Har spurt her på forumet om adresser fra tidligere år men ingen respons:(Takk,Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

LillOscar Lindblad, arb. (Veiv.) Thurm.g.14bThorbj. Lindblad, sjømann, samme adr.I tillegg er det 21 stk. Lindblad (ingen Betty eller Ragnar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Hei igjen, Carsten !Jeg skulle gjerne hatt adressen til disse to : Olav Hindahl og Johan Lofthus - jeg tror begge bodde i Oslo i 1955. Dersom du finne Bjørgstein Hindahl (sønn av Olav) er jeg også interessert i hans adresse (han var trolig gift, og bosatt i egen husholdning i 1955 - men jeg er ikke sikker på om han bodde i Oslo).Med vennlig hilsen Ove Haugrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Takk igjen Carsten for all hjelp (min 483 din 486)!Ludv. Robertsen bor i Akersbakken 25 bb - betyr bb her f.eks bakbygning?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.