Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Merkelig :o(Da er det kanskje ikke de likevel. Nå har jeg lett i Domkirken med 0 resultat. Skal prøve Johannes og trefoldighet også.*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant! Jeg fant!Johannes, Ministerialbok nr. 3 (1882-1896), Fødte og døpte 1893, side 215, nr.8 Permanent sidelenke: Lenke*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Carsten :o)Jeg har holdt på å lete i Oslo med alle tenkelige muligheter, kanskje ikke så rart jeg ikke fant han der da :-) He-he*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Ser du har hjulpet så mange, nå prøver jeg meg. Håper du kan gi meg svar på dette spørsmålet?Lurer på om Edna Bolstad bodde i Oslo ca 1950? Hvem bodde hun sammen med?Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Viser til innlegg 532. Hun hadde en sønn som hette/heter Egil. Mener å ha hørt nevnt Abiltsø, men er ikke kjent i Oslo. Hun hadde også brødre. Dette er alt jeg vet om henne.Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Ønsker opplysninger om Jørgen Bjørn Blom Bohre eller hans døtre Inger Marie eller Elin Elisabeth. Bjørn Angeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Har vært på Mallorca en tur, derfor sene svar.VigdisDet er en Egil Bolstad som er maskinarb. ved Standard Telefon. Han bor i Ammerudv.7 på Grorud. Ingen andre Bolstad på samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørnBjørn Blom Bohre, agentur, tekn.merk.oversetting, St.Olavspl.1Laila Blom Bohre, fru, (Eidsivating Lagdømme) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver lykken en gang til og håper du har mulighet til å hjelpe meg Carsten :o)Denne gangen gjelder det min bestevenninnes bestemor Ragnhild Johansen f. 1903. Ragnhild fikk sønnen Sverre Thor Thoresen f. 4.april 1924 på Stabekk (utenom ekteskap) med Nils Thoresen f. 1888 med adresse i Engensgt. (?) 11, Kristiania. Sverre Thor Thoresen ble døpt 16.april 1924 i Vestre Bærum, (død 1997 i Gøteborg): Permanent sidelenke: LenkeRagnhild Johansen skal ifølge min venninne ha giftet seg med en Nygaard og hatt minimalt med kontakt med sin sønn etter det. Jeg finner under gravminner en Ragnhild Nygaard f. 26.april 1903, som døde i Oslo 25.desember 1986. Hun ble gravlagt på Vestre gravlund 19.mai 1987. Hun ligger i samme grav som Kristian J. Nygaard f. 13.juli 1900, død 24.april 1976, gravlagt 30.juni 1976.Kan du finne Ragnhild og Kristian J. Nygaard i adresseboka 1955 og eventuelle barn?Min venninne hadde ingen kontakt med sin bestemor og fint lite med sin far, da foreldrene ble skilt da hun var bare 1-2 år gammel.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! Er på jakt etter en Asbjørn Harry Jensen g med Margareth. Også en Dagfin Valther Jensen g m Lilly. Interessert i bosted til disse i 55. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

TerjeDet er 15 stk. Einar Jensen, ingen av disse bor sammen med Margareth. Heller ingen Dagfin som bor sammen med Lilly. 2 stk. Lilly Jensen som er enkefruer, den ene bor i Fougst.g.30 og den andre i Marid.v.42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Glende

Tusen takk, det var nyttig informasjon! Da tyder alt på at Sigrid Øde døde mellom april 1950 og 1955.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha Carsten :o)Er det nevnt noen kone på de 2 Kristian Nygaard som du fant, eller noen barn? Kunne du være snill å oppgi adressen på de 2 du fant?Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

RigmorDet var Ragnhild Nygaard det var 2 stk. av.Kristian Nygaard, (Rikshosp.) Fjellg.29Kristian Nygaard, disp. (Møbelsnekkernes A/S) W.Egebergsg.2cKr. Nygaard, kjører (Fellesmeieriet) Bragev.1. Samme adr. har også Hroar og Knut Nygaard.Kr. Nygaard, malersv., vaktm. Dramm.v.45Kr. Nygaard, sementstøper, Verksg.35Ragnhild Nygaard, fru, Vidarsg.5Edvin Nygaard, samme adr.Ragnhild Nygaard, fru, (Byplankont.) Sofienb.g.56bHenrik Nygaard, bilmek. samme adr.Solveig Nygaard (Statsb.) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk enda en gang for din hjelpsomhet Cartsen :o)Jeg får prøve å undersøke litt mer rundt dette.*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.