Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei igjen, Carsten!Finner du Abraham Immanuel Simonsen (f. 1874) i Oslo i 1955?Iflg. DIS' gravminner døde han i 1964 og er gravlangt på Vestre gravlund. Han giftet seg i Larvik i 1908 - kona døde i 1919, men jeg er bl.a. undrende til om han forble enkemann i 45 år?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Marie Helmine (eller Hermine) Lien. Noen adresse på henne? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

TrondMarie Lien, frk. Rusel.v.61Marie Lien, frk. Uranienb.v.12Marie Lien, frk. inneh. av Kafe' Plassen, Bogstadv.53aMarie Lien, frk. syerske, Kr.Aug.g.13mb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Hei Carsten,Kan du finne adressen til Asbjørn Hartmann f. 1906 ?. Han eide restaurant Pilen i Oslo, og evt. andre med navnet Hartmann på samme adresse ?Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

RogerAsbj. Hartmann, inneh. av 'Pilen' Restaurant, St.Olavsg.23. Ingen andre Hartmann på samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Dette er et veldig godt tilbud du gir, Carsten. :-)Jeg er på jakt etter oppholdsstedet til Olga Johansen, noe som vel er et umulig navn å lete etter, antar jeg. Hun skal ha bodd på et hjem for eldre som skulle ligge i Fredensborgveien 16 og hun dør sannsynligvis i 1960 - 62. Jeg vet ikke om hun giftet seg og skiftet navn, så enhver Olga på denne adressen er interessant. Barnebarna besøkte henne der på slutten av femtitallet. I 1926 bodde Olga i Arendalsgata 4 på Sagene og var fabrikkarbeiderske. Hun er f, 1886 i på Rusthaugen i Åsnes, Hedmark.Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Kunne du sjekket disse:Adolf Stenberg og Ingrid Elvira (Halvorsen) Stenberg?Arne Ingolf Stenberg og eventuelt hvem som bor med ham?Willy Karl Garner og Margrethe Elisabet (Halvorsen) Garner?Ole Halvorsen og/eller Olufine (Simonsen) Halvorsen. De to siste er nok mest sansynlig død før 1955?Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjarteAdolf Stenberg, lagerarb. (Felleskjøpet) Jarleg.19Arne I. Stenberg, sjømann, samme adr.Willy Garner, assist. (Lysv.) Steenstrupsg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Carsten. :-)Dette var fint! Nå fikk jeg vite at hun ikke hadde giftet seg og da er det kanskje mulig å finne graven hennes også! Tusen takk!Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

Hei, CarstenStår Just Hagen i boka? Yrke? Adresse? Bor noen sammen med ham? (Het egentlig Pettersen til etternavn, men jeg tror han bare brukte Hagen.)ViHo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

VibekkeJust Hagen, regn.bud (L.A.Lund) Maridalsv. 225aJenny Hagen, fru (Brendselsentr.) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiKjempeflott!Finner du søsteren hans også? Hun heter Mimmi Margrethe (brukte kanskje bare Margrethe) og var gift med Eugen Jakobsen (Jacobsen?) Andre på samme adresse?ViHo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

VibekkeTja!Eug. Jacobsen, form. (Fredr.Jebe) Casparisg.2Eugen Jacobsen, pensjonist, Fr.Haslundsg.4Rolf Jacobsen, platearb. samme adr.Mimmi Jacobsen, enkefru, Lille Frogner alle'3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

Hei CarstenTakk for forsøket!Jeg 'mistet' (Mimmi) Margrethe Jacobsen/Jakobsen i 1930 da hun bodde i Herslebsgt 11 med moren som hadde etternavn Pettersen.Vet de hadde en datter May Vivian Jacobsen - finner du datteren?Så både pensjonisten og enkefruen er aktuelle.Beklager å mase, men dette var jo et kjempeflott tilbud!!!ViHo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

VibekkeFinner ingen May Vivian, når er hun født? Når er Mimmi født? Vet du yrket til Eugen, Mimmi og May?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.