Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei igjen, Carsten!Finner du Abraham Immanuel Simonsen (f. 1874) i Oslo i 1955?Iflg. DIS' gravminner døde han i 1964 og er gravlangt på Vestre gravlund. Han giftet seg i Larvik i 1908 - kona døde i 1919, men jeg er bl.a. undrende til om han forble enkemann i 45 år?Hilsen Kjell Hamberg

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Dette er et veldig godt tilbud du gir, Carsten. :-)Jeg er på jakt etter oppholdsstedet til Olga Johansen, noe som vel er et umulig navn å lete etter, antar jeg. Hun skal ha bodd på et hjem for eldre som skulle ligge i Fredensborgveien 16 og hun dør sannsynligvis i 1960 - 62. Jeg vet ikke om hun giftet seg og skiftet navn, så enhver Olga på denne adressen er interessant. Barnebarna besøkte henne der på slutten av femtitallet. I 1926 bodde Olga i Arendalsgata 4 på Sagene og var fabrikkarbeiderske. Hun er f, 1886 i på Rusthaugen i Åsnes, Hedmark.Vennlig hilsen Anne-Lise

Gjest Bjarte Hesjevoll

Kunne du sjekket disse:Adolf Stenberg og Ingrid Elvira (Halvorsen) Stenberg?Arne Ingolf Stenberg og eventuelt hvem som bor med ham?Willy Karl Garner og Margrethe Elisabet (Halvorsen) Garner?Ole Halvorsen og/eller Olufine (Simonsen) Halvorsen. De to siste er nok mest sansynlig død før 1955?Mvh Bjarte

Gjest Vibekke Holm

Hei CarstenTakk for forsøket!Jeg 'mistet' (Mimmi) Margrethe Jacobsen/Jakobsen i 1930 da hun bodde i Herslebsgt 11 med moren som hadde etternavn Pettersen.Vet de hadde en datter May Vivian Jacobsen - finner du datteren?Så både pensjonisten og enkefruen er aktuelle.Beklager å mase, men dette var jo et kjempeflott tilbud!!!ViHo

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.