Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Hei Carsten, Kunne du være så inderlig snill å kikke etter noen med etternavnet Bruland for meg?Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

LillBruland, Alb.F., textilagentur, Prinsensg.6, bor Kaj Munksv.8, SognBruland, Anna, frk. tobakkforr. Rostedsg.14Bruland, Arne S., kunstmaler, avd.forstander (St.håndv.- og kunstindustriskole) Gråbrødrev.9, SkøyenBruland, Elsa, frk., Møllerg.42Bruland, J.Hess, kontorm. Louisesg.21Bruland, Nicolai A. vaktm. (Norsk Vaktselsk.) Uelandsg.26Bruland, Ole T., ARB. (Lilleborg) Stockfl.g.35Bruland, Petra, enkefru, Strømstadg.4Bruland, Sigleiv, kontrl. (NEBB) Munked.v.75Bruland, Sonja, frk. (Telef.anl.) Sarsg.37Bruland, Thv. ing., ass.dir., sjef for skips- og lastelinjeavd. (Det norske Veritas) Berndt Knudsensv.42, Nordstrandsh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørgDet er 17 stk. som heter Alf AndresenDet er ingen Per Kvam, men en Peer Qvam, arkitekt, firma Engh & Qvam, Holmboesg.5bHvis det er han så kan jeg bidra med flere opplysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei igjen. Jeg tror ikke Peer Quam er samme person. Synd Alf ikke brukte mallomnavnet. Da blir han vanskelig å finne. Tusen takk for oppslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Jeg ser at konen til Alf Olaus Andresen heter Helene Margrethe. Kanskje det er mulig å finne henne i listene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørgDet er 2 stk. Helene Andresen som er enkefruer, den ene bor i Bergensg.13 og den andre i Nuggerudv.17 på Høybråten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Ellen Gilhuus

Familien Rydning i OsloSkulle gjerne visst om det var noen Rydning i Oslo i 1955.Ved folketellinga i 1900 har jeg Andreas Rydning f. 1884, gift med Thora Jensen f. 1887. De hadde sønnen Gunnar f. 1914. Han var gift med Johanne f. 1918. ( hun kan også være søsteren).Har også navn på to av Thoras brødre, Hans Lauritz Jensen f. 1884 og Jens Joachim Jensen f. 1893.Finner du noen av disse er det supert. Mvh Ellen Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EllenAnders Rydning, tannl. (Komm.tannpl.) Grevlingv.27C, VeitvedtAndreas Rydning (Asbj. Rydning) manufakturforr. Brug.12Asbj. Rydning, sekr. (Norges Brannk.) Uranienb.v.23Gunnar Rydning, disp. (Olav le Maire Amundsen A/S) Trosterudstien 3, RisHarald Rydning, tolloppsynsm., Enerh.g. 13Thora Rydning, enkefru, J.Brunsg.8Når det gjelder Hans og Jens Jensen så er det veldig mange som heter det.Iflg. gravminner døde Andreas i 1947, Thora i 1956 og Gunnar i 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Tusen hjertelig takk Carsten. Lurer også på om du kan finne SverreJalvor Forseth f 1880 og kone Edle Johanna f. 1898. Datteren het Aud Edle Kristine f, 1927, Vet ikke om familien bodde i Drammen eller Oslo. De flyttet mye fram og tilbake.Ha en fortsatt fin uke.mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Carsten, kan du finne Ågot Rom, f. Gundersen og Helga Gundersen? De bodde muligens i Sofies gate eller på Torshov.Disse er tanter til den Haldis Gunhild som jeg har nevnt i tråden Ukjent dame i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

IngerIngen Ågot Rom. Hvem var hun gift med? Når født?Helga Gundersen, (Elektr.Bureau) Trudvangv.41Helga Gundersen, enkefru, Mossev.193b, NordstrandHelga Gundersen, frk. (Lilleborg) Bjerreg.g 20bbAagot Gundersen, Schweig.g 61Aagot Gundersen, fru, massøse, Bogstadv.20Aagot Gundersen, frk. (Kvikk Vaskeri) Ths.Heftyesg. 42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Ågot var født i 1879. Hun var gift med en Chr. Rom. Jeg vet ikke om Chr stod for Christen, Christian eller Christoffer. Men antakelig var han død i 1955.Den frk. Helga Gundersen som bodde i Bjerregårdsgate er muligens den rette. Hun var Ågots yngre søster, men jeg har ikke fødselsåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

IngerDet bor en Kristen Rom som er pensjonist i Solv. 137 på Nordstrandshøyda. Ingen andre Rom på samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Kunne du hjelpe meg med noen som heter Østerud , fornavn ; Martin, Thoralf , Thorleif , Rolf . Påforhånd takk, Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ToveRolf Østerud, arb. Grünersg.1Th. Østerud, rektor (Oslo tekniske Skole) Kirkev.85Thorl. Østerud, førstefullm (Statsb.) Høyenhallv.10, BrynNår og hvor er disse født? Kanskje jeg kan finne andre opplysninger om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Hei Carsten!Finn du noko på:Otto Minken, Eva Bergljot Minken, Hjørdis Fridtjof Minken, Fridtjof Ragnar Bratland Minken, Harda Marie Minken og Brynjulf Minken Dagny Btalden Minken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

TorbjørnEva Minken, Mossev.191, NordstrandHjørdis Minken, samme adr.Brynjulf Minken, statsaut. rev. (Forenede Revisorer) Holteg.16, bor Solv.123, Nordstrandsh.Fridhjof Minken, form. (Wilh.Wilhelmsen) Bergkrystallen 12, Lambertseter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Ang svar på nr 646 Tusen takk for rask hjelp. Thorleif og Rolf født i Oslo/ Kristiania , har funnet Thorleif f 1899 og Thoralf f 1905 i Ramnes m ektefeller i gravminner i DIS ( Oslo) De er søskenbarn ,Rolf f ca 1918 er bror til Thorleif . Takknemlig for flere opplysninger , har opplysninger om foreldrene. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.