Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

Fant litt om Thoralv i studentene fra 1924:Thoralv Østerud, avdelingsforstander, Oslo, f.9.4.1905 i Ramnes, sønn av gårdbr. Anton P.Ø. (1878-1929) og Margit Amalie, f.Gran (1885-).Gift 1) 1929 med Alice Larsen, f.5.4.1906 i Våle, Vestfold, død 12.10.1948. Gift 2) 1949 med Astrid Wennevold, f.10.2.1905 i Oslo, datter av ekspedisjonssjef Halfdan Th.W. (1856-1923) og Sara Margrethe, f.Blom (1872-). Hun var ansatt på advokatkontor fra 1926, i Norske Folk, Livs- og Pensjonsforsikring A/S fra 1931.Her er nevnt 3 barn med f.data.Thoralv var cand.real. 1932. Studier i Wien og Prag 1936, Tyskland 1937, København med Unesco-stip. 1947, Sverige 1948. Vikar ved Mysen h.almenskole 1929, ved Akers komm. gymnas Oslo 1932. Overlærer (lektor) ved Trømsø off. lærerskole 1933-38. Lektor ved Aars & Voss skole, Oslo 1938-39. Avd.forstander ved Oslo tekn. sk.s kjemiavd. fra 1939.Har utgitt div. vitensk. arbeider, vesentlig om polarografi. Artikler i fag- og dagspresse. Formann i Lærerforen. for de tekniske skoler i en årrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Takker og neier . Har registert to barn , siden dette er så nært våre dager , kan du sende meg navn fødsel år til tovt-eikkrøllalfa.online.no Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei Carsten! Må mase litt igjen jeg. Finner du Yngvar Lorang Dahl, Baneveien 5, og om det er registrert andre på samme adresse?Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

SisselYngvar L.Dahl, eksped. (Jens J. Andersen) Banev.5, Bryn. Det er ingen oversikt over Baneveien i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Skau Mjelde

Hei! Takk for det fine tilbudet du har her. Er det noen i Oslo 1955 som heter Helge Olai Skau? Kone skotsk av fødsel med navn Jessie.På forhånd takk. Laila Skau Mjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

LailaDet nærmeste jeg kommer er Helge Skaug, sekr. (Statistisk Sentralb.) Meltzersg.3 og Helge Schau, sjåfør, Hegerm.g.10. Ingen Jessie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei Carsten! Tror ikke det er den Mimi du fant, men uansett skal du ha stor takk for at du står på og svarer så raskt!Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørnGunnar Holt, Siriusv.20 GrefsenplatåetGunnar Holt, sjåfør (Harald Ohlsen) Torgg.30Gunnar Holth, Furuv.8 BrynGunnar Holth, boktrykker (Holth & Arnesen) Huitf.g.30Gunnar Holth, kolonial & Kjøttforr., Geitmyrsv.57, bor Siriusv.20, GrefsenGunnar Holth, maskinmester (Paragon) Falsensg.20Gunnar Holth, montør (Elektro-Generator) Drøbaksg.5Gunnar Holth, statsaut.revisor, hovedkass. Platåv.13, Grefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Jan Frode Karlsen

Er det mulig å finne noe om disse folkene. Selma Amalie Svendsdatter 1880 døde i Oslo 21/02-1949 og mannen Haral Gilde Johannesen født 26/12-1881 i Berg Mvh Jan frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

MariannHer er noen å velge mellom:Alf Jansen, repar. (Heger Platics) Birch-Reichenw.g.3Alf E.Jansen eksped. (Lilleborg) Sofienb.g.9Karl Jansen, elektr.sveiser (Akers Mek.V.) Tøyeng.37bbKarl Jansen, pensjonist, Vogtsg.51Karl Jansen, sjåfør (Sporv.) Haslev.30, FrydenbergKarl Jansen, sjåfør, (Schot Presthus) Storg.43Karl Jansen, tømrer, Fagerheimg.9eMarinius Jansen, rørl. (Sunde & Co.) G.Jensensg.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jan FrodeSelma er naturligvis ikke med i adresseboka siden hun døde i 1949. Det er en Harald G.Johannessen, fhv. tollbetj. som bor i Baldersg.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Carsten. Først stor takk for at du gjør denne jobben for oss alle her inne du har hjulpet meg før så jeg prøver igjen.denne gangen leter jeg etter Edvind Arthur Sverre og Edvind Hagbart Markeng. Samt Astrid Karlstad el. Trondsen og Solveig Carlsen. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

MetteJeg finner ingen av dem!Ser at Edvin og Astrid er begravd på Østre Gravlund.Vet du yrker på disse, kanskje jeg kan finne opplysninger andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Vet at Edvind A. var fabrik arb.,han ble gift med Solveig Carlsen. Astrid K. var Solveigs mor.Alle i fam. lurer på hvor Trondsen navnet kommer fra. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg takker for tidligere hjelp Carsten og trenger hjelp til å lete etter personer med følgende etternavn : Vibe -Reymer , Jeg finner Eira Margrete Vibe -Reymer i gravminner for Oslo.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ToveEira Vibe-Rheymer, fru, oldfrue, Løvensk.g 11cF.L. Vibe-Rheymer, fhv. konsulent, samme adr.Hedvig Vibe-Rheymer, enkefru, oldfrue (Slottet) Sorgenfrig.31Marie M. Vibe-Rheymer, frk. Schivesg.12aWilh. Vibe-Rheymer, disp. (Urd Trikotasjefabrikk A/S) Vækerøv.172, RøaNorges Statskalender 1931, Regjeringskontorene: Sekretær av 1ste klasse ved oplysningskontoret for næringsveiene, Fredrik Ludvig Vibe-Rheymer, f.1878, ansatt 1927.Det kongelige slott Oslo: Oldfrue Hedvig Vibe-Rheymer, Haakon VII jub.med., f.1885, ansatt 1923.Det kan se ut som Hedvig og Eira var søsken og begge var gift med Vibe-Rheymer.Her er dåpen til Eira [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3513&idx_id=3513&uid=ny&idx_side=-137>LenkeFT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.