Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Tusen takk Carsten , det var flott , tenk at en av mine fjerne slektninger ( Hedvig ) har jobbet på Slottet. Hedvig og Eira var søstre , får prøve å finne ut hva Hedvig s mann het .Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Tør nesten ikke å spørre deg flere ganger, bare si nei hvis det ikke passer. Men har jo fortsatt mye uløst i Oslo da: Andreas Andresen f 1873, kone Helga Mathilde f 1873Arthur Henrik Andresen 1894Gurine Solveig Andresen 1896 (kan være gift noe annet)Knut Andresen 1897, kone Ester Lagertha 1900Rolf Andresen 1899Mimmi Lorentze Pettersen 1892 (kan være gift noe annet)Agnes Karoline Andersen 1894Georg Pettersen 1895Sigurd Eugen Pettersen 1898Gudrun Elisabeth Pettersen 1900 (Kan være gift noe annet)Hilsen Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Det går helt greit å spørre, men Andresen og Pettersen er ganske vanlige navn og uten yrker blir det vanskelig.Finner en Arthur H. Andresen, inneh. av Vøien Farvehandel, C.Michelsensg.29Ingen Gurine Andresen.Det er mange Knut Andresen, men ingen Ester på samme adr.21 stk. Rolf AndresenMimmi Pettersen, frk. meieriutsalg, Helgesensg.3, bor Markv.265 stk. Agnes Pettersen10 stk. Georg Pettersen5 stk. Sigurd Pettersen5 stk. Gudrun Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ToreVelg og vrak!Thorbj. Andresen (Klaus Lefdal & Co.) Vestfoldg.2Thorbj. Andresen, arb. (Statsb.) Ryenb.v.31Thorbj. Andresen, arb. (Hovind Teglv.) Smedg.41Thorbj. Andresen, arb. (Sætre Kjeksfabr.) Rådyrv.14 VeitvedtThorbj. Andresen, murarb. (Johan Olsen & Sønner) Vålereng.g.5cThorbj. Andresen, sjåførlærer Vålereng.g.21Thorbj. Andresen, sporv.fører, Kongsbergg.15Torbjørn Andresen, bryggearb. Marc. Tranesg.18Torbj. Andresen, isolatørmester, Collettsg.58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

TerjeHan er den eneste Skrolsvik i boka og bor i Gyldenl.g.22, 1.etg.I samme etg. bor:Kirsten Borch, enkefruAnne Marie Borch, frk.Marie Hegna, frk.Alf Snørteland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk Carsten. Om jeg jeg prøver et valg på Kongsberggt. 15, er det nevnt f.eks. ei Aase på samme adresse?Ellers ser jeg at her må det til et besøk på byarkivet igjen.Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

Hei! Kunne du sett etter Dagmar Wilhelmine født Pettersen, gift med Andreas Evensen( tror jeg). Hun skal være født i Sverige, rundt 1890. Bosatt på Ekeberg.Da hun døde i 1962, kalte hun seg Eva Dagmar Evensen.Alt er av interesse. Takk! Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

SolfridDet nærmeste jeg kommer er Wilhelmine Evensen, fru, Toftesg.25, men her bor ingen andre Evensen!Så er det kun en Andr. Evensen som er pensjonist og bor i Kjølbergg.25, men her er heller ingen andre Evensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til Carsten Schanche.Finner du urmaker Sofus Eriksen der? Hans kone het Astrid. Han hadde urmakerforretning i Kvadraturen et sted, men det er boligadressen jeg aller helst vil ha.På forhånd takk!Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.