Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigurd Ostrem

Hei Carsten,Jeg lurer på om du kan finne:Søren (Ingvald Antonius) Sørensen (1876-1957). Han står muligens oppført som fhv trikkekonduktør, el.l. Han skal ha blitt plassert på et gamlehjem på Sinsen, men jeg vet ikke når det skjedde. Han bodde muligens sammen med sin kone Mathilde (Augusta) Sørensen (1874-1956). Jeg vil tro at hun ikke står oppført i katalogen, men det kan jo hende dersom de bodde på forskjellige adresser.Med ønske om en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

HelgeFinner ingen Bjørn Knudsen som bor sammen med Thora, men ei enkefru Thora Knudsen bor i Åseng.42. Ingen andre Knudsen på den adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans PetterHeimdalsg.17:Conrad Paulsen, sjåførLilleba M.PaulsenStig Ingversen, lagersjefKarl A. Andersen, porthdir.Birgit Walle JohansenThorlaug Falch, frk.V.E.DahlstrømR.AndersenOle Skjørberg, stasj.betj.Colbj.g 2:Jak. Chramer, hovmesterAthelene Haugen, frk.Per Fougner, metallsliperRagnar Løken, revisorBjarne Vold, disp.K.Kahrs Budde, o.r.sakf.Sig. Rønning, kelnerArne Torgersen, kelnerElise Torgersen, fru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

MetteAnnie B. Warhuus, fru (Rosekjeller'n) Valkyrjeg.7Gløer Warhuus, pengebrevbud, samme adr.Per Warhuus, tekn. (Gjestvang Grafiske) Svolderg.8cGjestvang Grafiske Fagforretning A/S lå i Kongensg.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei igjen, Carsten!Kan du finne hvor Ottilie Johnsen, f.1885, bodde i 1955? Hvem andre bodde i tilfelle på den adressen? Leter nemlig etter hennes tre barn også; Ingeborg f.1907, Astrid f.1909 og Kirsti Helene f.1913.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

MariannDet er bare en Karla Hansen og hun bor i Mossev.206, Nordstrand. Christian/Kristian er det veldig mange av, men ingen i Mossev.206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Du godeste - her er det mange som har vært innpå! Søker etter noen Oslo-folk og håper på litt hjelp. Det gjelder Bjarne Norman Jansen, f. Larvik 1895. Familien flyttet i hans barndom til Oslo. Bjarne (som var det fornavnet han brukte) bodde på Hoff på Skøyen, var gift, men hadde ingen barn. Han levde iallefall i 1955. Men hvor lenge? Jeg vet ikke hvilket yrke han hadde, men som 25 åring står han oppført som fyrbøter. Konens fornavn kjenner jeg ikke.Han hadde en ugift søster som het Ester Genueveva Jansen (født 1898).Jeg undres - finnes disse i adresseboken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørnFinner en Bjarne Jansen som er pensjonist og bor i Konventv.57 på Skøyen (ingen kone på samme adr.)Esther Jansen, frk. K.Greppsg.31Esther Jansen, frk. (United Shoe) C.Adelersg.34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.