Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Løchen Dragseth

Hei og takk for tilbud om sjekk i adressebokenHar funnet følgende personer gjennom søkesidene til gravferdsetaten i Oslo. De er gravlagt på Østre Gravlund i Østre Aker Oslo.Leonore Røssberg, Oleif Johanne Røssberg og Inger RøssbergEr det mulig å finne dem i adresseboken?Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Løchen Dragseth

Hei og takk for tilbud om sjekk i adressebokenHar funnet følgende personer gjennom søkesidene til gravferdsetaten i Oslo. De er gravlagt på Østre Gravlund i Østre Aker Oslo.Leonore Røssberg, Oleif Johanne Røssberg og Inger RøssbergEr det mulig å finne dem i adresseboken?Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

StigDet er 3 stk. Røssberg i boka:Inger Røssberg, frk. firma Tarzan Kortevarer, O.Ryespl.6Leonore Røssberg, enkefru, samme adr.Karl J.Røssberg, frelsesoff. Lakkeg.15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Hei igjen Skulle gjerne visst noe mer om Carl Berger Brott f. 1920 eller andre Berger Brott. Er det mulig noen forbindelse med Thoralf og Sigrid Gjertsen? mvh Ellen Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EllenCarl Berger Brott, arkitekt, Vassfaret 10, SlemdalIngen flere Berger Brott.Ingen Thoralf Gjertsen.Sigrid Gjertsen, frk. sykepl. (Ullevål) Grønneg.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

VibekkeMichael Fløgstad, pensjonist, Sofienb.g.12Trygve Fløgstad, typograf, samme adr.Hans Kr. Fløgstad, kand.filol., bibliotekar (Univ.bibl.) Sofienb.g.59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

MariannDet kryr av Joh./Johan Larsen, men ingen typograf og like mange Solveig Larsen og endel Tor Larsen. Er det søsken eller mann og kone og sønn eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Det bor en Olaf Larsen i Krebsg.14, men ingen Solveig eller Tor. Han er assist. i Fabritius Billettrykkeri, spesialtrykkeri for billetter og lodder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ole vidar nilsen

hi carsten looking for karl august ludvig johansen age 59 in 1955 with children rigmor, tove and gerd johansen possibly living in oslo Ullevål 1955 i know tove born 1939 at st josephine gate hospital can you help with their where abouts in 1955ole vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiDu fant opplysninger om familien Fløgstad for meg. Takket være de opplysningene har jeg funnet ut at Hans Kristian Fløgstad var sønn til Mikael og Magnhild. Jeg vet at moren hans, Magnhild Konstance døde i 1957. Hva kan det tyde på at hun ikke står i adresseboka? (Tror ikke de var skilt.)Står det noe mer om Hans Kristian Fløgstads familie? Hva var 'aldersgrensen' for barn til å komme med i boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til Carsten Schanche.Er det mulig ut fra adresseboken å finne hvilke butikker som ligger i en bestemt gate?Hvis det ikke er for mye arbeid skulle jeg gjerne vite hvilke butikker som lå i Oslogate, og helst innehavernes navn også.På forhånd takk.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Magne Bergane

Hei Carsten! Du har hjulpet meg før med oppslag for lærere. Har du noen opplysninger om denne personen: Jens Grønset født 20/12-1891 Gol, død 17/9-1981 i Askim. Var lærer i Askim ca. 1930 - 1947 har jeg hørt. Var gift med Petra Høgh fra Hvaler født 21/12-1891. Har også hørt at de hadde en datter som het Nora som var lærer, er ikke sikker. På forhånd mange takk. mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

VibekkeHvorfor Magnhild ikke er med kan jeg ikke svare på (boka er ikke uten feil). Barn var såpass voksne at de hadde jobb.Her er alle Fløgstad i tillegg til de du har mottatt:Aksel Fløgstad, politibetj. Kongsv.51Dag Fløgstad, lagesjef (Rieber & Co.) samme adr.Einar Fløgstad, maskinist, Vallefaret 3, ValleHilda Fløgstad, frk. kokke, Skogv.33Kr. Fløgstad, reis. (Hansen & Bergh) Risløkkv.19B, RisløkkaLina Fløgstad, Holmboesg.5aRuth Fløgstad, Fearnleysg.10bSolveig Fløgstad, sykepl. Vallefaret 3, ValleWilly Fløgstad, gårdeier, Fossv.13BHar disse noe med Fløgstad gård i Ullensaker å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

LailaJeg får gjøre et forsøk:Oslog.17, 1.etg.:Bjørns konditoriBerg R. manuf.forr.Lilly Andresen, blomsterforr.Nr.21, 1.etg.:Eivind Nielsen & Co., manuf.forr.Astrid Schøyen, moteforr.Gulleruds Dame- og Herrefrisørsalong (Han er omtalt i Norges håndverksmestere)Martha Tonning's parfymeriNr.23, 1.etg.:Bertram Eriksen, isenkramNr.39, 1.etg.:Thormod Solheim, tobakksforr.Nr.12, 1.etg.:Chr. Lindahl, bakerv.forr.S.Caspersen frisørsalong (Han er omtalt i Norges hånverksmestere)Maren Michaelsen delikatesseforr.Nr.14, 1.etg.:Ingrid Baltzersen kortevarerErling Baltzersen fiskeforr.Nr.18B, 1.etg.:P.Falch-Pedersen kol.forr.Ingmar Wigaard tobakkforr.Th. Thomassen & Sønner kjøttforr.Nr.20, 1.etg.:Sig. Knudsen fruktforr.Petit ModesAlf P.Løkken skomakermester (Han er omtalt i Norges håndverksmestere)Bjørn Fossmoen gullsmed (Han er også omtalt i ovennevnte bok)Det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Skau Mjelde

Hei. Jeg prøver igjen angående denne mannen. Har endelig funnet rette skrivemåte av etternavn (Gravminner).Takknemlig om du kunne sjekke for meg: Helge Olai Schau og Jessie Schau. Hvis du lykkes, bor det andre på denne adressen?Mvh Laila Skau Mjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jostein MagneSpørsmålet ditt burde vel ha ligget under Norske skulefolk.1952-utgaven:Jens Grønset, lærer, Askim, Østfold, f.21-12-891 i Gol, Hallingdal. Foreldre: Bonde Ellef Grønset og Kristine Kjerulf. Eks. Elverum lærerskole 1913. Tegne og skolehagekurs. Lærer Trysil 1913-17. Tune 1917-24. Askimbyen skole, Askim, fra 1924. Medlem av Askim herredstyre 1936-40. Form. i Askim Vel 10 år.Deltatt i arbeid med å reise Bygdemuseet i Askim. Det Kgl. Selskap for Norges Vels diplom for fortjenstfull fremme av hagedyrkingen. Med i kr.arbeid og edruelighetsarbeid. Hobby:Hagestell. Gift med Petra Høgh. Foreldre: Kjøpmann Hans Høgh og Kristine Kultorp. 1 sønn og 3 døtre.En datter var lærer: Kristin Kjerulf Grønset, f.16-12-1919 i Tune. Eks.art. 1940, Oslo Handelsgymnas 1941. Hamar lærerskole 1948. Lærerinne Ballangrud pensjonatskole, Lunner, 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.