Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Hei Carsten, Kan du finne Haakon Zahl Strand gift med Pauline? Eventuelle barn? Jeg tror de bodde i Vallefaret. mvh Karin S Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KarinHaakon Strand, gartner, Vallefaret 17, GrønvoldPauline Strand, fru, sykepl. (Oslo Hospital) samme adr.Når er de født? Barn uten yrke er ikke oppført. Det er veldig mange Strand og ingen oversikt over de som bodde i Vallefaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei CarstenKan du hjelpe meg med en adresse. Det gjelder Gunvor og Adolf Sandvik som begge døde i 1979 og er begravet i Gamlebyen, Oslo.Jeg er ute etter deres adresse for eventuelt finne giftemål etc. da det er denne Gunvor jeg er ute etter hennes aner.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten, jeg vet ikke når de ble født. Men jeg vet at på samme adresse (i Vallefaret) bodde Kåre og Ruth Merethe Thorstensen. Dersom du finner dem i Vallefaret 17, så er iallfall den Håkon Strand du har funnet den rette. mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten, Da skal familien Strand også ha bodd i Vallefaret 20. Takk skal du ha så langt, jeg skal se om jeg kan finne flere opplysninger om denne familien slik at jeg kan finne dem. mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Har tidlegare spurt deg om hjelp til å finna bl.a. August Jansen (666) og ditt svar (668).Lurar på om han kan ha kalt seg Alfredsen (han var son til ein Alfred Jansen), evt. Jahnsen?Han skal etter det eg har fått vite idag, ha budd i Bygdøy Alle, men eg veit ikkje kva tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Mjelde

Hei. Prøver igjen, jeg. Har fått god hjelp av deg før. Takknemlig for det.Lurer på om det finnes en Gustav Ljunggren med fam. i Oslo i 1955?Mvh Laila S. Mjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Svein Edvardsen

Hei CarstenJeg prøver igjen Carsten om opplysninger i adressebok for Oslo.Josefine Sundquist døde 14/2-1980, begravet i Østre Aker. Det viser seg at en del andre i familien også er gravlagt der. Veit du hvor de bodde. Jeg skulle gjerne vist hvor disse barne ble døpt.Takknemlig for svarSvein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

SveinHer er alle SundquistArne, instrumentm. (NEBB) Uelandsg.61Bjarne, E.Griegs alle' 13Carl, murarb. Hertug Skulesg.15Esther, fru, (Oslo Sveisebedr.) Frydensg.18Eugen, tømmermann (Andresen & Halvorsen) Maur.Hansensg.6bbGunnar, murer, Skedsmog.15cGustaf, malermester, Ullernchausseen 82, UllernJenny, frk. skjønnhetspleie, Ridderv.g.8Josefine, fru, Sarsg.31aKnut, stud.jur. Schultzg.7Oscar, form. (Norsk Akkumulator) Rødstuv.15Ragnar, montør (Norske Esso) Amtm. Meinichsg.12Sven, kontorm. (Sontum & Co.) Vidarsg.16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

StåleNIELSENInga, enkefru, Falsensg.16Inga, enkefru, Rognerudv.22 BrynInga, frk. (A.E.Olsen) W.Thranesg.14Inga, frk., kokke (Astoria Hotell) Helgesensg.80cNILSENInga, enkefru, E.Nissensg.12Inga, enkefru, Schleppeg.g.6Inga, fru, Mog.3Inga, fru (Nitedal Tændstikf.) St.Halv.g.31BInga, frk. Bjerreg.g.3Inga, frk. Oscarsg.14BNILSSENInga Lovise, frk. Stensb.g.19Mellomnavn er ikke alltid med, så det trenger ikke være sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Finner du Gunhild Sørensen,Maja (Maia) Synøve Sørensen,Arne Albert Evensen,Else Josefa Evensen (født Ødegaard) i adresseboka 1955? Gunhild og Maja/Maia var ugifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.