Gå til innhold
Arkivverket

[#74738] Anna Olsdtr. Hunseid, frå Vikedal i Ryfylke, gift Bleie

Gjest Ann Helle
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Mosterøy ligger vel i Rennesøy kommune i dag. Du trenger ikke å registrere deg for å bruke Family search. Det er helt gratis. Her finner du mye, men det bør sjekkes opp mot kirkebøker! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiFinner ikke noe i bygdebøkene for Rennesøy på gården Askje. PÅ Rennesøy er det en gård som heter Ask, heller ikke der finner jeg noe om Sybilla Maria Christophersdtr. Asch. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Ole Olsen og Cornelia Knutsdatter Lind blir trolovet i Vikedal den 7. juni 1767 og viet samme sted den 30. juni s.a.:Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Vikedal, Ministerialbok nr. A 1 (1737-1778), Ekteviede 1766-1768, side 278-279. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15911&idx_id=15911&uid=ny&idx_side=-110>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Hei!Tusen takk for nyttig informasjon.Anne(27), Då slepp eg å prøva å finna dei bygdebøkene. Ask kan nok vera mange stader, td Askøy utenfor Bergen.Øystein (28), dette var spanande. Eg har prøvd å finna Anna og Jakob, kor dei gifta seg i 1808 og så kjem du med foreldra sin ekteskapsinngåelse.Har lånt Ovenstad på Biblioteket; her står det om både Søren og Bernhardus, det ser ut som at dei er brør.Søren budde på Haagenvik i Ryfylke, 5 mil frå Stavanger.Bernhard Wilhelm Gustav; døde 26.02.1807 på Vestbø i Vikedal. var tilknytt det Ryfylkeske komp.Far deira Christopher von Krogh (1687 - 1752) gm Maria de Finne.For eventuelt å finna Ole Olsen eller Knut Lind, må ein leita i andre 'papir' enn hjå Ovenstad, ingen av dei er nemnde her.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Her er Anna Olsdtr. då ho er døypt 27.03.1776, er det mogeleg å tyda kven som er hennar fadrar? Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Vikedal, Ministerialbok nr. A 1 (1737-1778), Fødte og døpte 1776, side 584-585. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15911&idx_id=15911&uid=ny&idx_side=-156>Lenke Permanent bildelenke: LenkeEg prøver meg : Test: Hans Jacobsen ........ , Rasmus Biørnsen Synnenaa??, gunnar ... Opsale ??, Anna Anphinds Datter SynnenaaeKnut Olson Lind sin dåp (25) hø. side: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Vikedal, Ministerialbok nr. A 1 (1737-1778), Fødte og døpte 1770, side 550-551. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Prøver meg med fadrar på Cornelia, dåp 26.01.1749, øverst hø side: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Domkirken, Frue, Randaberg i Stavanger, Klokkerbok nr. B 3 (1733-1751), Fødte og døpte 1749, side 145. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6324&idx_id=6324&uid=ny&idx_side=-154>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Når Ole og Cornelia døper eldste sønnen Ole i Vikedal den 24. oktober 1767 ser det ut for at sognepesten kaller ham ”Ole Gistgiver?” (ref. innlegg 28). I 1758 het gjestgiver paret i Vikedalsosen Ole Gerner(43) og Catrine Michelsdatter(37), men jeg tror ikke dette er samme mannen p.g.a. alderen:Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Vikedal, Ministerialbok nr. A 1 (1737-1778), Fødte og døpte 1768, side 240-241. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15911&idx_id=15911&uid=ny&idx_side=-89>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Eg har starta ein ny Debatt 74984 RO; Stavanger, Knud Lind, Vikedal mm.Dette for å få fram dei nye namna som hadde kome fram. Her er det kome fram nye namn, og mykje om kor dei budde i stavanger.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Tusen takk Øystein, godt at nokon har tolmodigheit til å finna fram i Kyrkjebøkene.Eg kunne tenkt meg å laga ei oversikt over borna til Ole Olsen og Kornelia Knudsdatter.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Hei!Ole Olsen (ca 1730 - 1793) Kornelia Knudsdtr. Lind (1748 - 1807)Born: Ole Olsen d.e. (1767 - )Knud Olson Lind (1770 - )Anna Olsdtr. (1776 - 1839)Trine Olsdtr.Jonas Olsen (1783 - )Ole Olsen d.y. (1793 - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Anne (27)Eg har no sett i Axel Kjelland si bok: Stavanger borgerebog 1935.Der står det: Oluf Christophersen på Asch (Aske) i Mosterø herred, skiftet 3. jul. 1676. Gift m. Siri Biørnsdtr. Deira son Christopher Olsen Asch begr. 14. desbr. 1753, 84 aar. Gift 24. nov. 1700 med Catharina Tønnesdtr. begr. 1. jun 1756, 91 aar.Mvh ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.