Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74793] Johanna Gabrielsdatter og Kristoffer Benjaminsen Skaftnesmoe, Strinda

Recommended Posts

Gjest Eva Hjelen

Hei, Jeg skulle gjerne finne dødsfallet til disse to. Begge er født i Hemne, Sør-Trøndelag. Johanna Gabrielsdatter født 4. juli 1848, hun flytter med sin mor til Aure, kofirmant der i 1863. Hun får et uegte barn i 1873, Albert Endresen. Hun gifter seg i 1880 med Johan Andersen Sponland, blir enke i 1894. Kan ikke se at disse to har barn sammen.Johanna gifter seg for andre gang i 1899 med Kristoffer Benjaminsen Skaftnæsmo. Det er begges andre ekteskap. Kristoffer Benjaminsen hadde tidligere vært gift og hadde flere barn i Kolvereid.Ved folketellingen 1900 finner jeg de begge på bruket Bjerglye i Strinden herred i Sør-Trøndelag. Da er Johanna 51 år og Kristoffer 53 år gammel.Er det noen med lokalkunnskap som kan lede meg til riktig kirkebok, evt. har truffet disse to i et annet sted.Johanna Gabrielsdatter er min oldefars halvsøster.Mvh Eva Hjelen

Gjest Eva Hjelen

Hei, Takk til Karin som hentet opp lenke. Tenkte meg ikke om da jeg refererte til 1900-tellingen. Håper noen kan hjelpe meg med å finne dødsfallet til disse to, Johanna spesielt. Sønnen Albert Endresen utvandet til Canada/USA, og er antageligvis ikke noe 'hjelp' i denne forbindelse. Mvh Eva Hjelen

Gjest Eva Hjelen

Randi - tusen takk skal du ha! Har lite erfaring med tilgjengelige muligheter for Trondheim, så jeg tenkte ikke engang på å søke. Og så var navnet skrevet på en ny måte - igjen :-) Da tenker jeg at skal bla meg igjennom dødsfall i Trondheim - Hospitalet - for å se om jeg kan finne Kristoffer. Fortsatt ha en fin slektskveld. Eva i Molde

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.