Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74820] Fiskeskøyta Marys forlis i Nordsjøen juli 1918

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg holder på med å renskrive en sjørettsforklaring fra 1918 i forbindelse med fiskeskøyta Marys forlis det året. Men nå lurer jeg på om jeg har overvurdert min evne til å lese andres håndskrifter. Kan noen hjelpe med innledningen?'Aar 1918 den 9. aug. sattes Mandals faste sjøret paa Sorenskriverkontoret i Mandal ordn. av Sorenskriver Karterud og medbetjent av de faste sjøretsmedlemmer consul P.L. Malte og --- S.O. Saanum ledlegne ---.--- --- privatekstraretssak nr. 78/1918.'Sjøforklaring i anledning fiskekutter Mary av Mandals forlis ved mine---.'Avskriften vil etter hvert legges ut på hjemmesiden min, http://www.hoelseth.com/genealogy/genealogy.htmlTakker på forhånd for hjelpen!Dag T. Hoelseth

bilete8285.jpg

Gjest Finn Oldervik

Aar 1918 den 9. aug. sattes Mandals faste sjøret paa sorenskriverkontoret i Mandal ord. av Sorenskriver Kartrud og medbetjent av de faste sjørettsmedlemmer consul P. L. Møller og disp. S.O. Saanum, begge tidligere edfæstet.Hvorda! Foretokes privat ekstraretssak m. 78/1918 sjøforklaring i anledning fiskekutter Mary av Mandals forlis ved minespregning....

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.