Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74871] Karl Berners plass.

Recommended Posts

Gjest Iver Mosvold

Apropos SOFIENBERGPARKEN, så er den lille gravlunden som fortsatt står igjen en del av en stor gravelund som ble anlagt på siste halvdel av 1800-tallet.Dette var gravelund for store deler av det nye ”Kristiania” (Paulus/Petrus) i noen tiår. 500 meter (?) til Carl Berner. Parken, slik den nå fremstår, er altså anlagt til dels på en kirkegård.IM

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Takk til alle for svar. Det jeg leter etter, er et ektepar som levet og døde i Oslo, og som hele tiden bodde ved Karl Berners plass. Men for at det kan la seg gjøre å finne ut dette, må man vite evt. hvilken kirkegård som var mest naturlig for disse. Manne døde ca. 1964, og de var barnløse.Thorbjørn.

Gjest Karin Moen

Hvis du går inn på DIS Gravminner og søker opp kirkegårder i OSLO får du opp listen over disse, kjenner ikke til hvem som er 'naturlig' for de som bodde ved Carl Berners plass som er Øst i Oslo, så det er vel kanskje lettere å se om du finner personene som døde på DIS eller annet sted, dette visste du kanskje....... http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=x

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Takk for svar. Problemet er at jeg ikke er så flink til å bruke denne søkermuligheten, men noen har jeg da lykkes å finne der. Denne karen het Jakob Nyberg, f. i Elverum, 01.05. 1899. Han reiste til Oslo som ganske ung, var gift med ei Ingrid, og de bodde i alle år ved Karl Berners plass.Thorbjørn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.