Gjest Bjørg Myhre Skrevet Januar 4, 2010 Del Skrevet Januar 4, 2010 Nicoline Pedersdatter født 1846 , Bodde på Grefstad ;Modum far var skoleholder. Dro til Amerika 1854, mor var Karen Christophersdatter Stensrud(født 1809). jeg lurer på om Nelle Melady gift med Barne Melady(irsk) er den samme som Nicoline, som bor i Martell, Pierce Wisconsin i 1900. Henry på 24 år bor hjemme ,samt Karen Hougen på 91 år.hvis noen kjenner til folkene?Mvh Bjørg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Mamen Skrevet Januar 4, 2010 Del Skrevet Januar 4, 2010 Jeg viser til en artikkel i siste nummer av Gamle Modum. Der møter du denne familien. Jeg skrev om Nils P Haugen som ble kongressmann i Washington. Nicoline var hans søster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Mamen Skrevet Januar 5, 2010 Del Skrevet Januar 5, 2010 Nicolines avdøde mann heter Barney Malloy i en nekrolog over Karen Haugen fra 1904, gjengitt i nevnte artikkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørg Myhre Skrevet Januar 5, 2010 Del Skrevet Januar 5, 2010 Hei. Tusen takk , da kjøper jeg heftet, har de fleste tidligere utgitte fra før. Mvh Bjørg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts