Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74920] Karl Henrik Kristian Beust fra Greifswald i Pommern gift 1878 på Ørland

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Den 27.12.1878 gifter Karl Henrik Kristian Beust f 1831 i Greifswald seg med Birgitte Andersdtr f 5 okt 1842 på Storfosen Ørland. Lenke Det står at han har lagt fram daabs og konfirmasjonsattest fra 10.10.1878 fra Wallenstar, pastor i st. Nicolay i Greifswald. Det er oppgitt at hans far het Carl Seideler. I følge familetradisjon skal han være kommet til Norge som dessertør. Både navnene Seidler og Beust dukker opp i forbindelse med Greifswald når en googler, blant annet er det en nåværende borgermester i Hamburg Ole van Beust. DEt ser ut til å ha vært både musikere, politikere og militære ved navn Carl Seidler. Er det noen som vet hvordan det går an å komme videre med tyske aner? Jeg har ikke mulighet til å oppsøke arkiver i Tyskland.

Gjest Litta Olsen

Heijeg bruker et tysk aneforum: [url="http://forum.ahnenforschung.net/>http://forum.ahnenforschung.net/Hvis du ikke kan tysk, så kan jeg godt legge inn en forespørsel for deg.Greifswald ligger for øvrigt i Mecklenburg-Vorpommern:

Gjest Randi Nesje Myhr

Min skoletysk fra rundt 1970 holder til å forstå litt av det jeg leser, men dårlig til å skrive og uttrykke noe sjøl så det ville være veldig fint om du legger inn forespørsel. Det var så mange ulike grupper der også. Glemte forresten å ta med at det står ved giftermål at han var blikkenslager, men om han var det fra før, eller ble det i Norge vet jeg ikke noe om. Randi

Gjest Randi Nesje Myhr

Takk skal du ha. Blir spennede å se om det blir noen respons. Prøvd å se gjennom websiden. Endel generelt, men ser ut til at svært lite er langt ut på nett. Vises til at det finnes på mikrofilm, eks foketelling 1815 og kirkebøker.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.