Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74954] Hvem var Oluf Hansen fra 'Kraakstad af Ski'

Recommended Posts

Gjest Per Oluf Nordli

Han var på Hønefoss i 1872 og 1873. Fikk der 2 barn med Kjersti Andrine Andersdatter Høneneie. Anethe Helene i 1872 og Oluf Christian Olufsen i 1873. Han var vognmann / drosjeeier på Hønefoss og gift meg Olava Engebretsdatter Mosengen fra Hole.

Gjest Per Oluf Nordli

Jeg har funnet en mulig kandidat, men jeg kan ikke bevise det ! Hans Oluf Hansen f. 27-05-1840, Hans far var i såfall Christian Hansen Hougland f. ca 1819. Christian dro fra Hobøl i 1837 til Ski og meldte utflytting til Kristiania i 1845. I 1865 finner jeg en brennevinshandler i Tomtegt 28 ved navn Christen Hansen Olsen og hans kone Johanne Sophie Olsen. I 1865 finner jeg også en Hans Oluf Hansen f. ca 1837 i Froen v/ Drøbak. Han var da innlagt ved Storgaden arbeidsanstalt som pasient ( sinnsyk ) Dette får jeg ikke bevist er rett mann? Muligens må jeg lete mer på Hønefoss / Norderhov hilsen Per Oluf

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn det antatte foreldrepar, Brennvinshandler Chr. Hansen og hustru Johanne Sophie her i 1865-tellingen: LenkeSønnen kunne jo kalle seg Christiansøn eller muligens Hougland i folketellinger ?Ikke så enkelt å finne den rette mann i 1865 , 1900?Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.