Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#75087] Karen Pernille Trulsdtr. frå Batalden i Kinn pr.gj. Levde ho i 1900?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen
Gjest Gisle Hersvik

Hei!Ved FT1900 høyrde Valen til '1213 Fjelberg', men eg finn ingen spor etter henne der.Vart ho gravlagd i Kinn? Kan ikkje finne ho i KB for Husnes. Kanskje det finnes skifte etter ho?Og søstera ser også ut til å vere vanskelig å få tak i.Håper skiftet etter mora (Lenke) kan gi nokre svar.

Gjest Egil Russøy

Innlegg 33: Eg skal være litt forsiktig, men eg lurer på om forklaringa kan være ei anna. Som du ser i kirkeboka i Fana, så er ho registrert død, men ikkje gravlagd. Ho står også oppført med bopel Valen Asyl.Eg trur kanskje ho har budd i Fana, blitt syk, sendt til Valen Asyl, og dødd der. Gravlegginga må ha blitt foretatt ein annan stad enn i Fana. Spørsmålet er då kor?mvh Egil

Gjest Rune Thorstensen

Det kan være rett. Jeg vet ikke hvordan praksisen var. Men min oldefar bodde på Laksevåg/Skålevikneset. Han døde da han falt ned fra et stilas ved Midttun kirke og er innført i kirkeboka for Fana. Det tok flere år før jeg fant dødsfallet, og det var bare på slump da jeg lette etter noe helt annet.Mvh. Rune Thorstensen

• 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.