Gå til innhold
Arkivverket

[#75087] Karen Pernille Trulsdtr. frå Batalden i Kinn pr.gj. Levde ho i 1900?

Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ja, jeg regner med det etter måten det er skrevet ' Valen Asyl'. Og det stemmer jo med dine opplysninger i innlegg nr.1.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei!Ved FT1900 høyrde Valen til '1213 Fjelberg', men eg finn ingen spor etter henne der.Vart ho gravlagd i Kinn? Kan ikkje finne ho i KB for Husnes. Kanskje det finnes skifte etter ho?Og søstera ser også ut til å vere vanskelig å få tak i.Håper skiftet etter mora (Lenke) kan gi nokre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hun er innført i kirkeboka i Fana. Se lenken i innlegg nr.28. Trolig har hun blitt syk på Valen og reist/blitt sendt tilbake til Fana, hvor hun døde. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Høyres ut som ein logisk forklaring, Rune!Lurer på om det kan vere rett person (med feil etternamn) i lenka i innlegg (27), Gisle! Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Innlegg 33: Eg skal være litt forsiktig, men eg lurer på om forklaringa kan være ei anna. Som du ser i kirkeboka i Fana, så er ho registrert død, men ikkje gravlagd. Ho står også oppført med bopel Valen Asyl.Eg trur kanskje ho har budd i Fana, blitt syk, sendt til Valen Asyl, og dødd der. Gravlegginga må ha blitt foretatt ein annan stad enn i Fana. Spørsmålet er då kor?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det kan være rett. Jeg vet ikke hvordan praksisen var. Men min oldefar bodde på Laksevåg/Skålevikneset. Han døde da han falt ned fra et stilas ved Midttun kirke og er innført i kirkeboka for Fana. Det tok flere år før jeg fant dødsfallet, og det var bare på slump da jeg lette etter noe helt annet.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kirkevergen i Kvinnherad kan kanskje svare på spørsmålet, evt det kommunale arkivet der, som nok har Valens arkiv, eller henvendelse direkte til Valen sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.