Gå til innhold
Arkivverket

[#75108] Elise Marie,født i Sebuska.

Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Er det ikke Ole hun er gift med i 1884 da?Derav trusselen om straff for konkuberi når hun får barn med en annen.Såvidt vi har oversikt over hadde hun to ekteskap: Ole 1865 og Johannes 1889Jeg tror Ole død mellom 1884 og 1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Jo,tenkte det jeg også,siden hun er 'gift kone' i 1884.Nå fant jeg endelig Sara`s konfirmasjon i 1880 ,og der står det at moderen bor i Vaagan så det er kanskje der man må lete litt.(Så ved Sara`s vielse i Moskenes 1882 at hun var konfirmert i Hadsel Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hm,var ikke lett å finne noe mer ,rart at man ikke finner noen opplysninger om andre barn enn Elise med mannen hun antagelig var gift med i ca. 20 år ! Kan ta ei lita oppsummering,blir kanskje lettere å orientere seg fram da: Vi har funnet 4 barn- Barn 1.Sara Bergitte f. 23/3 1864 i Vardø,hennes far: enkemann Hans Kristian Normann. Barn 2. Elise Marie f. ca.1868 i Russland far: Ole Sivertsen Blix (Oluffa ble gift med ham 28/11 1865) Barn 3: Hardine Gjertine Sofie f. 18/2 1884 i Moskenes, far: enkemann Johan/Johannes Hansen (Oluffa var nå skrevet som gift kone) Barn 4: Victoria Josefa f. 11/6 1888 i Moskenes, far Johannes Hansen (Oluffa var nå enke) Oluffa og Johannes Hansen giftet seg 12/5 1889 i Moskenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk igjen!!! Ja,det er rart at det ikke finnes flere barn med Ole.Hun kan jo ha mistet noen.Nei,dette var ikke enkelt.Kanskje jeg skal prøve og ta en prat med statsarkivet.Der må det vel finnes noe?Elise er begravd på Vår Frelsers gravlund i Haugesund,så jeg får prøve der også.Oluffas dødsår har jeg heller ikke,men tror hun døde på Moskenes rett etter 1900 en gang. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Tror vi er mange som har saumfart kirkebøker i Nordland og Finnmark etter svar på ditt hovedspørsmål, kanskje er det ikke besvarbart som Petter Stene klokelig sier i innl.22.Kanskje må du slå deg til tåls med den informasjon du får ved konfirmasjonsinnføringen i innl.3. Der ser vi at Elise Marie er vaksinert 1 sept 1879 av Dr Tha(o)ulow.Hvor virket han i 1879?Faddere ved hennes dåp er der nevnt som Johan Berger og Karoline Eriksen. Hvor oppholdt de seg i 1872?Ole S. Bliks Blix er født i Sverige (15),hendelser i ekteskapet der?Ønsker deg lykke til i videre søken! Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.