Gjest Jan Persson Skrevet Januar 12, 2010 Del Skrevet Januar 12, 2010 Olof Nilsson föd 1772 i Bonskogna? kommer till Idre omk 1800 och gifter sig med Kerstin Svensdotter. Mycket osäker på hans födelseort, svårt att läsa kyrkboken. Kan någon hjälpa mej med honom. Mycket tacksam för all hjälp Janne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore H Vigerust Skrevet Januar 13, 2010 Del Skrevet Januar 13, 2010 jeg tror det er best å starte med fødestedet nevnt i kirkeboka. Kanskje en arkivar i Landsarkivet kan hjelpe til med å tyde ordet ? Du kan jo henvende deg til LA Uppsala og spørre dem . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Persson Skrevet Januar 13, 2010 Del Skrevet Januar 13, 2010 Hej Tore Jag ska fråga om läshjälp i Svenska anbytarforum. Om någon kan läsa namnet återkommer jag. Det enda som jag kunde läsa var 'Norige' Janne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore H Vigerust Skrevet Januar 13, 2010 Del Skrevet Januar 13, 2010 Jeg foreslo LA Uppsala, ikke anbytarforum, fordi det muligens kan være nødvendig å lese i originalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnstein Rønning Skrevet Januar 13, 2010 Del Skrevet Januar 13, 2010 Børseskogn, kanskje, dvs Børsa i S-Trøndelag?? I Skogn (Levangerskogn i N-Trøndelag) sies ofte Skogna (om jeg husker rett). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts