Gå til innhold
Arkivverket

[#75307] Ole Monsen Snekkevik , Sund/Fjell i Hordaland gift 26.12.1775. Opphav.?

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Men det er selvsagt mulig at den første Knud døde like etter tellingen og en ny ble døpt like etter. Men erfaringsmessig så stemmer ofte ikke alderen ved død. Spesielt på 1700 tallet.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Rune Thorstensen

Gjertrud Nilsdtr. var enke i 1801 og bodde hos sønnen Ole Monsen og familien på Knarevigen. Jeg finner kun to med det navnet død ved en rask gjennomgang av kirkebøkene frem til 1820. Vet du om familien ble boende på Knarrevik, eller flyttet de på seg? LenkeMvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Ole Monsen d.1829 og kona Brithe Haagensdatter d.1823, døde på Store Sangolt i Sund, der de budde siste levetida hos dattera Dorthe Olsdatter g. Amund Hansen f. Indre Bernes på Osterøy.Det er feil patronym på Britha i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Oddvar.Det jeg lurte på var når Mons Andersen og kona Gjertrud Nilsdtr. døde. Mons må være død før 1801, for da er Gjertrud enke i Knarrevik, ref 1801 tellingen.Jeg fant en Gjertrud Nilsdtr. død i Ebbesvigen 13.07.1806, 76 år gammel.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Oddvar.Det jeg lurte på var når Mons Andersen og kona Gjertrud Nilsdtr. døde. Mons må være død før 1801, for da er Gjertrud enke i Knarrevik, ref 1801 tellingen.Jeg fant en Gjertrud Nilsdtr. død i Ebbesvigen 13.07.1806, 76 år gammel.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

HeiEg har ikkje funne dødsfall til noen av dei to, men ho i Ebbesvik kan godt være riktig. Dei hadde jo ein haug med unger og de fleste busette seg på Sotra. Så derved er det nok mulig at Mons befinner seg i ei kyrkjebok frå Sund i perioden 1767-1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ja, nå er jo ikke dette mitt folk. Men her må man nok fortsette å tråle kirkebøkene. Det var en til noen år senere, jeg mener å huske at hun var oppført med en alder på noen og nitti år. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.