Gå til innhold
Arkivverket

[#75317] Forsling Trondheim

Gjest Knut Øvergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørg Folkestad

Nicoline Pettersdatter Fosling er døpt i Bodø september 1820,uekte. Foreldrene Martha Ingebrigtsdatter og Petter Fosling. Mor og datter flytter i 1836 fra Bodø til Malvik. Nicoline er konfirmert 1836, adresse Hommelvikgjerdet. 'Vår' Peder i Tromsø som hadde ei kone som het Martha, kan neppe beskyldes for dette farskapet, men, men det hører vel til i slekta.mvh Asbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørg Folkestad

Takket være Astrid Ryen har vi nå foreldrene til ungeflokken. Prosteveita er i Trondheim, og er ifølge Vilhelm K. Støren en 'veitestubb fra Torget nedover til Sommerveita'. Fossen er en gård i Malvik, omtalt i Mal vik bygdebook nr. 3. Der var Peder Fossum og Karen Olsdatter husbondsfolk i 1723, med barna Gunhild, f. 1715,Peder g. m. Anne Olsdatter Hommelvik øvre og Sivert. Peder Pedersen og Anne Olsdatter bygsla her i 1752,av barn er nevnt Ole f. 1754. Jeg finner ikke Anne nevnt under Hommelvik øvre.Så din hypotese Knut ser ut til å stemme!mvh Asbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Ja det var flott, noe av grunnen til at jeg tenkte så var at Peder var soldat,og Ole var vekter ,Jens var underoffiser i Borgerkompaniet.Litt underlig er det at jeg er selv født og oppvokset på en gård som het Fossum. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Hei farskapet er vel på min del siden Petter er min tiptipolderfar.Han var matros så kan vel våre noe i at en sjømann har en kvinne i hver havn.Selv så om han til sjøs.Finner en del opplysninger i Glørsen bok over samlingen av dødsanonser ifra forskjellige aviser.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Jeg får takke Astrid for all hjelp som du har kommet med,slik at nå kom vi et par generasjoner lengre tilbake. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er godt å kunne være til hjelp av og til, tatt i betraktning all den hjelp jeg selv har fått i dette forumet.Jeg tenkte først å finne skifte etter Jens Pedersen Fosling, siden han selv var uten livsarvinger. Men jeg fant ingenting.Det var virkelig moro at alt klaffet så godt. Det er alt hva en slektsgransker kan ønske seg!Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.