Gjest Vibeke Hansen Skrevet Januar 21, 2010 Del Skrevet Januar 21, 2010 En del av mine forfedre var sjøfolk i ulike perioder, sted og båter. Lurer på om noen vet om det er noe tilgjengelig matriale hvor det står noe om hvilke båter, hvor de dro, hvor lenge de var ombord og hva de var ombord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mariann Stokken Skrevet Januar 21, 2010 Del Skrevet Januar 21, 2010 Dersom du veit kvar dei mønstra på, så er det stor sjanse for at du kan finna vedkomane i Sjømannsrullane.Dei er å finna på Statsarkiva, du sender e-post med den info du har, og namn adresse, og svar kan ventast i løpet av 1-3 veker.Eg har fått mykje interessann info gjennom sjømannsrullane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Vibeke Hansen Skrevet Januar 21, 2010 Del Skrevet Januar 21, 2010 Har også lagt spørsmålet på Slektsforum Dis NorgeLenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Vibeke Hansen Skrevet Januar 21, 2010 Del Skrevet Januar 21, 2010 Har også lagt spørsmålet på Slektsforum Dis NorgeLenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Vibeke Hansen Skrevet Januar 21, 2010 Del Skrevet Januar 21, 2010 Takk for kjapt svar. Noen vet jeg hvor de mønstra på, andre vet jeg bare hvor de bodde. Står oppført som Jekteskipper. Noen seilte utenriks, da mønstret de sikkert på i en storby... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts