Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#75447] Herman Pettersen Brun/Bruun, Bergen

Recommended Posts

Gjest Kjetil Østebø

Søker informasjon Om Herman Pettersen Bruun som ble gift 10/3 1763 i NK i Bergen med Marchie Schrøder, datter av Jan/Johan Schrøder og Maren Jonsdtr. Herman og Marchie fikk sønnen Petter dpt 13/5 1764 i Nk og Jan/Johan dpt 9/7 1766 i NK. Under vielsen står Herman oppført som styrmann og man finner en Herman Brun som får borgerskap i Bergen som skipper 23/9 1766. Her opplyses det at Herman er født i Bergen. Herman er fadder i 1773. Videre står hans kone oppført som enke ved sønnen Petters konfirmasjon i NK 23/10 1779. Herman må da ha død mellom 1773 og 1779, jeg har imidlertid ikke klart å finne ham grl i kirkebøkene. Videre har jeg heller ikke klart å finne ham døpt. Jeg hadde blitt meget takknemlig om noen satt på informasjon om Hermans opphav og når han døde. Mvh Østebø

Gjest Ann-Mary Engum

Herman Brun er fadder i 1764: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=dp13011700nk&gardpostnr=9423&personpostnr=75973&merk=75973#ovre>LenkeHermann Brun er fadder i 1770: LenkeHermann Brun er fadder i 1773: LenkePå FS finner jeg en Hermann Pettersen Bruun,født 1728,Bergen.Han døde i 1776:

Gjest Kjetil Østebø

Takk for svaret Ann-Mary, ser imidlertid ut til at Herman fremdeles er litt av et mysterium. Har bladd gjennom de scannede kirkebøkene for Bergen av døpte og uekte barn født i 1728 uten å finne ham. Fant ham heller ikke i de scannede kirkebøkene over døde i Bergen 1776. Kjempeflott om noen har tips som kan hjelpe meg litt videre her:)

• 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.