Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#75477] Maria Margrethe Astrup Smith Larvik

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger hjelp til og finne far til Carl Pedersen fra Torstrand i Larvik,og hvor begge hans foreldre kom fra.Hans mor het Maria Margrethe Astrup Smith.Hans stefar var Christian Anthon Smith.Har desverre ikke flere opplysninger. Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd mange takk. Mvh.Jan S

Gjest Berit Knudsen

Jeg finner ikke Maria M. Astrup, Carl Pedersen eller Christian Smith på FS. En grunn for at de ikke står der kan være at de ble gift i en eller annen by, og Carl også født i en by.Tittelen til Christian Smith får meg til å tenke på Danmark.

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Fant ei Berthe Christopersdatter på Faret i Hedrum,født 1725.Kan jo være henne? Far:Christopher Pedersen født ca 1680, Mor:Anne Bentsdatter født ca 1670, Barn:Bent født ca 1721-Berthe født ca 1725,og Niels født ca 1729.Vet ikke,men det kan være samme fam? Mvh.Jan S

Gjest Gunn Huglen

Er det denne damen du lurte på var samme Berthe Christophersdatter som nevnt i 1801-tellingen? LenkeAlder i tellingen kan jo variere noen år. Synd det mangler en del kirkebøker i Hedrum.Ikke lett å finne hvor Carl Pedersen ble født , sønn til Maria Margarethe fra 1. ekteskap.f. ca 1780 . De digitale kirkebøker for dåp i Hedrum går vel bare til 1877 mener jeg.Kan fars navn være nevnt ved Carls vielse 1806 på Langestrand?Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant denne enkefru Astrup i Lier i 1801, kan det muligens være en slektning av Maria Margrethe Astrup? Lenke Kan hende Lier digitale bygdebok har noe om familien Astrup, eller at det finnes skifte i Drammen etter kjøpmand Astrup?Kan lete litt .Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Skiftet i Drammen var ikke til stor hjelp, dessverre. Hadde håpet å finne Maria Margrethe som arving, her. LenkeDet står riktignok at det ikke er oversikt over arvingene.Skal se i Lierbøkene, men hun enken var bare ført der som beboer så det spørs om hun er nevnt på Gårder der?Gunn

Gjest Gunn Huglen

Vel, det er mulig at tampen brenner . I bygdeboka for Lier under Lille Valle finner jeg faktisk Chr. Astrup og hans enke omtalt. Her er også nevnt den som overtar , Navn Peder ..Smith ?? LenkeKan det være en sammenheng til Maria Margrete Astrup Smith likevel?Håper noen eksperter fra Lier/Drammensområdet kan hjelpe med svar på dette.Lykke til med søking . Skal si fra om jeg kommer over noe av interesse .Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.