Gå til innhold
Arkivverket

[#75501] Anna Johanna Jensdtr g. ca 1772 m. Lars NN

Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiBerit fant jeg på Frodes side, og hun hadde søsteren Anne g. m. Jakob Augustinusen peker bsom starter med Anne og Berits oldefar Simen Nilsen, hvet ikke om den virker slik LenkeDet ser ut til at Johannes ikke er fra Hemnes, det står ikke noe om hvor han kommer fra.ser på skifter i Herøy først klipp fra det i Rana Berethe Johansdtr Død Søster.; Var gift med Kristen Olsen, Nedre Waløen i Herø -på nr. 632 - 634 på VarøyMaren Larsdtr hovedperson skifte 1747Anders Hansen ektefelleBerethe Johansdtr datter gift med Kristen Olsen, Nedre Waløen i Herø - i Marens første ekteskap.Dermed har en kone nr. 2 til Johannes men var han gift 3 ganger?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

HeiSkiftet Jamtlien; Moe/1773 Kiersten Johansdatter, er kopiert rett fra skiftet så det er ikke jeg som har skrevet feil. Er enig i at det er noe som ikke stemmer her. Hvis Kiersten er halvsøster til Seborg og Karen så skulle vel både hun og søsteren Berethe hete Christophersdtr. og ikke Johansdtr.Ser man på disse skiftene blir det enda mer som skurrerUtskarpen; Hemnes/1723 Christopher Christensen Hovedperson - Berethe Jensdatter Ektefelle - Maren Christophersdatter Datter - Anne Christophersdatter Datter – Beritte Christophersdatter Datter - Goula Christophersdatter Datter; Formynder for alle barna, morfaren Jens Nilsen, Fieldal.Utskarpen; Hemnes/1740 Johansen Johanesen Hovedperson – Berethe Jensdatter Ektefelle – Ingeborg Johannesdatter Datter - Johanna Johannesdatter Datter - Karen Johannesdatter Datter - Berethe Johannesdatter Datter; 1.ekt. - Kirsten Johannesdatter Datter; 1.ektJeg finner ingen Maren, Ingeborg eller Kiersten som barn av BERIT JENSDTR. Iflg. Kb hadde hun disse døtrene.1716 Gudstjeniste udj Hemnæs kirche IV. Sønndag efter Trin Ægtevjede Christofpher Udsokrpen, Beritte Jensd.1717 Anden Sønndag i faste Gudstjeniste udj Hemnæs k døbt Christopher Udskorpens b. Ane1719 Schiertorsdag Christopher Christensøn Udskorpens b. n. Beritte1721 IV. Søndag efter Trin. Gudstjeniste udi Hemnæs k. Christopher Udskorpens b. n.. Gulla1725 Fest. Circumcis. Xsti Ægteviet Johannes Johansøn Udskaarpen og Birrete JensDatter (SAMME ÅR FÅR DE SEBORG)1727 Dom. 16. p. Trin. Døbt Johan Johansøn Udskorpens barn. N. Johanna1731 Femte Søndag i fasten Døbt Johan Johansøn Udskorpens B. N. KarenHer må det være en del sammenblandinger og feil i skifteneHill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiregnet med at du hadde skrevet av ordrett, det var derfor jeg synes det var en del pussigheter.Nå vil du se at Berits Johannesdtrs mor ikke var Beret J. Hun er født etter Berit Johannesdtrs død. (Se skifter fra Herøy)er en heldig finner en vel skifte etter Berit Jensdtr også trolig omkring 1729 siden B. Joh.dtr er gift før 1747Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hmmm… den skjønte jeg ikke.(eller er jeg jeg som roter her?) Iflg. KB hadde Berit Jensdtr. datteren Beritte i 1719 med Christopher. Utskarpen. Hvorfor skulle det være skifte etter Berit Jensdtr.omkring 1729, hun er da vittelig i live både når hun får datteren Karen i 1731 og ved skifte etter mannen i 1740Begynner visst å bli trøtt nå, men hvilket skifte er det du sikter til og hvilken B.Joh.dtr. er det som er gift før 1747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heimin feil, var ikke helt oppmerksom.det var dette sklifte som var litt rart fra *Herøypå nr. 632 - 634 på VarøyMaren Larsdtr hovedperson skifte 1747Anders Hansen ektefelleBerethe Johansdtr datter gift med Kristen Olsen, Nedre Waløen i Herø - i Marens første ekteskap.Som du ser er det noe som skurrerSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Helt i orden å ”blingse” litt:-)Det er nok ikke bare i skiftet etter Maren Larsdtr. det er noe som skurrer.Som du kan se i en del andre debatter her på forumet, er det flere enn du og jeg som har oppdaget at mange av disse avskriftene ikke stemmer helt med det som står i originalskiftene. I det hele tatt er det så mye feil på skiftecdene at man må ikke stole helt blindt på alt som står der. Tror derfor at du skal se bort fra disse skiftene fra både Warøen og Jamtlien.Jeg er selv født og oppvokst på Sør-Helgeland med aner fra bl.a. Hemnes. I jakten på forfedre har jeg brukt skiftene og Hemnesboka som ett hjelpemiddel til å finne frem til det som står i kirkebøkene for området, og forholdt meg til det siste som fakta.Så det rette her om Berit Jensdtr. sine døtre, er nok det som står i Kirkeboka.Hvordan går det forresten med Seborg sin mann Hans Jensen, har du funnet noe om hvor han kom fra?Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihar ikke fått sjekka han ennå.Når det gjelder kilder så prøver jeg å finne ut hva som er felles og forskjeller mellom de forskjellige. De har jo desverre ikke lagt ut 1766/69 skatten som jo inneholder en del opplysninger om familier.på et av skiftene fra Varøy i 1755 etter Else Jensdtr har eldste sønn blitt ektefelle, og barna blitt Joensdtr/sen mens di skulle være Danielsdtr/sen er det rettet til med blyant.Ser av et skifte på Lovøen i 1759 at Christen Olsen er sønn av Ole Gottolfsen (skifte etter Jens Gottolfsen)men siden jeg bare har fått 1686 - 1780 skiftene for Herøy/Dønna så er det ikke så mye å hente.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Har som sagt skiftene for både nordre og søndre del av Helgeland for perioden 1686 – 1920 innlagt på Pcen, så om du ønsker oppslag om bestemte personer får du bare si ifra.Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet hadde jo vært litt artig om det fantes skifte etter Seborgs foreldre. Hemnesboken oppgir ikke noe om når de dør eller er født. Det tyder jo på at de trolig er flyttet ut av området, hvis ikke det mangler kirkebok noen år.Det er ikke skifte etter dem i Herøy/Dønna samlingen fram til 1780Har satt sammen de fleste opplysningene som er funnet, og det er mindre avvik enn det en kan forvente.Berit Jensdtrs søster Rannie (Randi) finner f. eks. g. m. Holger Hansen på s. 82 i Mo Historien på Hammaren (Trethammeren)Ellers er jo Alatahaug kanskje og aktuell. John Bernsen og denne sønn Lars er kanskje nevnt på andre skifter som formyndere f. eks.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heifant en litt artig sak på Trekilen om barn til Johan Thomasen BrennbergfjeldklippANNE JOHANNE JONSDATTER, f 1758 i Hol sogn, d (bg 1790) i Borge sogn. Bosatt i Eltoft, Borge sogn.FÖD. 1758VIG. 16/9 1788 i Borge sogn.DÖD. begr. 16/7 1790 i Borge sogn. (Skifte 3/11 1790) '1790. 16 Júlÿ Jordsadt Anne Johnsdr Eildtoft gl. 32 dód i brselseng med dódt barn'.I skifte efter Anna Joensdr, Eltoft, Borge Meenighed, nämns enkemand Mons Jensen,1. Ole Joensen Ródóen,2. Aúgústinús Joensen Henningsvæhr,3. Broder Andreas Joensen Storstrand,4. Broder Thomes Joensen,6. Elisabeth Joensdr Helgeland 60 år.v Borge PF449 1774-95 s.248. Text, se mannen. d Borge PF449 1774-95 s.251G 1788 i Borge sogn m MOGENS JENSEN, f (dp 1763) i Borge sogn, d 1813 i Borge sogn. Bosatt i Eltoft, Borge sogn.klipp fra Hemnesboken, der John T. er gift 1. med halvsøster til Sebor Johansdtrtar med John Thommasens antatte fra også.5) Thomas Johnsen var bruker fra 1715. En aktuell 'kandidat' er den T.J. som tjente på Indre Bardal, 20 år ved M 1701. g. 1. , eller hadde u.e. en sønn g. 2. 1713 m. Seborg Simonsdtr (ca 1685 - 1761), datter av f.br. Barn med ukjent: 1. John Thomassen før 1704 her Barn med Seborg Simonsdtr: 2. Karen Thomasdtr 1714 d. før 1717 3. Karen Thomasdtr 1717 d. 1740 4. Marit Thomasdtr 1720 Ø. Brennberg Bruk IIa6) John Thomassen (ca 1703 1788), antatt sønn av f.br., var bruker fra 1715. g. 1. m. Ane Christophersdtr (1717 1747) fra Utskarpen bnr. 2. g. 2. 1747 m. Andfri Nilsdtr (1716 1763) fra Y.Dilkestad bnr. 1. g. 3. 1764 m. Weronicha Christophersdtr (1723 1795) fra Furuhatten. Ingen Barn. Som kårfolk flyttet John og Weronicha til sønnen på Storstrand, der John døde. Weronicha flyttet så til Furuhatten og døde der. Barn med Ane Christophersdtr: 1. Karen Elisabeth Johnsdtr 1742 tj. i Hemnes 1788 2. Augustinus Johnsen 1745 her, senere Lofoten, trolig Henningsvær Barn med Andfri Nilsdtr: 3. Anders (Andreas) Johnsen 1748 Storstrand bnr. 2 4. Nils Johnsen 1750 1.Dilkestad bnr. 2 5. Thomas Johnsen 1752 tj. i Salten 1788 6. Ane Johnsdtr 1754 tj. i Rødøy 1788 7. Ole Johnsen 1757 tj. i Vågan 17887) Augustinus Johnsen, f. 1745, sønn av f.br. var bruker fra 1768. g. 1768 m. Gunille Johnsdtr Ingen barn kjent. Augustinus var her bare noen år, og flyttet så til Lofoten.Har litt problemer med å komme inn på 1801 ft så derfor må det sjekkes når det blir mindre trafikk herSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Etter det jeg vet er kirkebøkene for dette tidsrommet komplett og søkbar på nett.Selv om det er helt feil, skal skifte UTSKARPEN; HEMNES 1740 i innlegg 27 forestille å være skifte etter Seborg sin far Johan /Johannes JohannesenVed søk på Holger Hansen finner jeg dette skiftet som vel er etter Berit Jensdtr. sin far. (prøver å fjerne formateringen og håper det mer leselig)LEIRSKARET; HEMNES/1749Jens Nielsen M HovedpersonAnne Amundsdatter K Hovedperson; Skifte paa begge.Berethe Jensdatter K Enke Datter; HemnesAnne Jensdatter K Død Datter; Fjeldal.Jens Jacobsen M 21 Barn av AnneAugustinus Jacobsen M 18 Barn av AnneOle Jacobsen M 11 Barn av AnneAnna Johanna Jacobsdatter K Gift Barn av Anne; Anders Falch, ElsfjordenKiersten Jensdatter K Gift Datter; Aren Arensen, TiøttaRANNI JENSDATTER K GIFT DATTER; HOLGER HANSEN, TRÆTHAMMERHill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Ved søk på ulike personer ut fra dette SKIFTE HORVNES; ALSTAHAUG/1771 etterJohan Bentsen, Hovedperson - Synneve Jacobsdatter, Ektefelle - LARS JOHANSEN, SØNN; LOVØEN. - Bendikt Johansen, 18 Sønn; Hjemme.- Aaselle Johansdatter 19 Datter - Elisabet Johansdatter14 DatterFinner jeg dette skifte fra SKORPEN; HERØY/1797Boletta Jacobsdatter Ugift, Hovedperson - Jacob Jacobsen, Bror.; Trondenes Fogederi. - Synneve Jacobsdatter Død, Søster. – Jens Larsen, Barn av Synneve; I Lofoten. FAREN ER LARS JOENSEN, BIØRN. - Johan Larsen, Barn av Synneve; I Lofoten. FAREN ER LARS JOENSEN, BIØRN. - Aaselle Joensdatter, Enke. Barn av Synneve; Dalsvog. FAREN VAR JON BENTSEN HORVNES. - Anna Jacobsdatter Død Søster.; Hiertøen. - Thomas Melchersen M Barn av Anna; Hiertøen. - Anders Melchersen M Barn av Anna; Bornet. –Litt interessant med tanke på dette skiftetSØRBIØRN; HERØY/1777 Lars Joensen, Hovedperson - Anna Johanna Hansdatter, Ektefelle - Johan Larsen, 2 1/2 år. Sønn JENS LARSEN, 1 år. Sønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihar fått resten av de skiftesamlingene fra biblioteket.fant en litt artig sak angående Hans Hermand som var gift med Karen Jensdtr. Han var gift 3 ganger og het Olsen Schrøder som etternavn. Han har etterslekt på sine 2 første koner. Har ikke fått sjekket opp alt ennå. Bosatt på Hellesvik i Alstahaug fra før 1801 til han døde i ca 1838.Han finnes på noen hjemmesider som var nede for øyeblikket, får sjekke mer i morgen.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heien ting lurer jeg på angående Jakob Olsen er det han som var gift med Anne Henriksdtr og hadde datteren Anne Jakobsdtr med henne. Mye tyder på det siden hun blir gift 1738 og de andre av søskenflokken er født på 1730 talletse skifte på Angernes i 1714 der og Annes sønn Christopher Andersen. 171-174 i heftet.På Bolettes skifte er vel en generasjon glemt, ellers var det jo greit å vite at Johan bror til Jens fremdeles bodde levde og ble med til Lofoten.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Vet ikke om du la merke til hva som ikke stemte helt i skifte fra Skorpen. Etter det jeg kan se må Synneve Jakobsdtr. hatt barn med både LARS JOENSEN, BIØRN og JON BENTSEN HORVNES (skikkelig lapskaus dette skiftet)Finner 2 skiftet fra Myklebostad i Nesna hvor Aaselle Larsdtr. er nevnt. Det først er etter barnløse Gregus Jensen i 1713, ektefelle Rachel Andersdtr. Mor til avdøde er Lisbeth Hansdtr. Her er Aaselle nevnt som halvsøster til avdøde.Det andre er etter Lisbeth Hansdtr. i 1734, ektefelle Lars Povelsen. AARSELLE LARSDATTER GIFT DATTER; JACOB OLSEN, STAMNES; 2.EKT –(I sitt 1. ekteskap hadde Lisbeth 6 barn med Jens Gregersen som det er skift etter i 1690)Så er det ett skifte fra Kobberdal; Dønna./1751 etter Malene Hendrichsdatter Walnum - Anne Walnum K Gift Datter; Jacob Olsen, Stamnes.Vanskelig å si om det er den samme Jacob Olsen som kan ha vært gift med Anne Henriksdtr. I så fall må han ha hatt det hektisk denne Jakob Olsen før han la inn åran i Stamnes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heijoda jeg så det men det kræsjer jo med de andre skiftene, der Lars Johnsen er svigersønn. Men det er jo ikke første gang i denne anerekken min.så til Lisbeth Hansdtr som jeg faktisk har fra før, med alle barn og foreldre og farfar. Har og søsken men ikke far til Berit Olsdtr som er Lisbeths mor. Lisbet har og halvbroren Hans Danielsen som bodde på Langli i Nesna.det er jo en stor mengde etterkommere på Lisbet, siden hun er mor til Jens Larsen g. m. Else Kirstine Didrichsdtr Hønnichen fra Lødingen.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har prøvd å følge med her, men har fullstendig mistet ute av syne hva dere egentlig er ute etter. Kan iallefall legge ut det jeg har om Aaselle Larsdatter Myklebostad og Jacob Olsen hvis det kan være klargjørende. Aaselle var søster av min forfar Jens Larsen.Aaselle må være født ca 1688-1690 ut fra at hun i perioden før 1712-1736 får barn. Hun døde i 1778, og ble gravlagt på Stamnes kirkegård 18.10.1778. Gift før 1714 med Jacob Olsen Stamnes(ca 1683-ca 1755 da det var skifte på han i Stamnes). Så der er også Aaselle nevnt i skifte som kone. Barn:1)Ane født i Angersnes før 17142)Synnøve Jacobsdatter døpt i Sandnes kirke 01.08.17153)Elisabeth Jacobsdatter døpt 15.11.1716 i Sandnes kirke Familien var i Angersnes i Alstahaug ved dåp av nr. 2 og 3 her, og senere i Stamnes.4)Ole Jacobsen døpt 16.1.17185)Birgitte Maria Jacobsdatter døpt i Sandnes kirke 01.04.17206)Lars Jacobsen Stamnes døpt 03.08.17217)Anders Jacobsen døpt 16.09.17258)Bolette Jacobsdatter døpt 11.08.17319)Jacob Jacobsen døpt 29.08.173410)Jens Jacobsen som var 19 år ved farens skifte i 1755(noen sider er borte i kirkeboka på det tidspunktet han skal være døpt).Far til Aaselle var jo Lars Povelsen, og han kom jeg tilfeldigvis over dødsfallet på i 1737 i kirkeboka for Hemnes da jeg så etter noe annet, og han ble gravlagt 12.06.1737. Han oppgies da å være 83 år. ¨Moren til Aaselle, min forfar Jens og søsteren Lisbeth var jo Lisbeth Hansdatter fra Bardal født ca 1656 og gravlagt på Hemnes kirkegård 25.07.1734. Der kan jeg legge ut mer om aner hvis det har interesse. Datoene har jeg ellers fra Bauers kalenderKanskje jeg kunne få gjentatt hva dere egentlig er ute etter? Håper jeg ikke er 'helt på jordet' med svaret mitt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heistarter med min ane Jens Larsen som kom til Lofoten, hans kone har jeg aner på langt tilbake, men på Jens selv er dette det jeg har.1. Jens Larsen, f. 1774 i Alstahaug, d. ca 1829 i Rørvik, Vågan, skifte 7 feb 1829 i Rørvik, Vågan. Gift ca 1811 i Buksnes, Vestvågøy, med Sophia Cathrina Pedersdtr , Foreldre2. Lars Johnsen, f. ca 1748 i Horvnes, Alstahaug, NO, d. 1777 i Sør-Bjørn, Herøy, skifte 1777 i Sør-Bjørn, Herøy. Gift 1774 i Alstahaug kirke, med Anna Johanna Jensdtr.3. Anna Johanna Jensdtr, f. 1752 i Alstahaug, d. i Djupfjord, Henningsvær, Vågan. (1) Gift 1774 i Alstahaug kirke, med Lars Johnsen, f. ca 1748 i Horvnes, Alstahaug, NO, d. 1777 i Sør-Bjørn, Herøy, skifte 1777 i Sør-Bjørn, Herøy. (2) Gift i Vågan, NO, med Nils Trondsen, f. 1746 i Vågan, NO, d. ca 1829 i Djupfjord, Henningsvær, Vågan.Besteforeldre4. John Berntsen, d. 1771 i Horvnes, Alstahaug, NO, skifte 1771 i Horvnes, Alstahaug, NO. Gift i Alstahaug, med Synnøve Jakobsdtr.5. Synnøve Jakobsdtr, f. i Angersnes, Stamnes, Alstahaug, d. før 1797 i Horvnes, Alstahaug, NO.6. Jens Hansen, f. 1723, d. etter 1801 i Løvøy, Herøy. Gift i Herøy kirke, NO, med Seborg Johansdtr.7. Seborg Johansdtr, f. 1725 i Utskarpen, Hemnes, d. etter 1801 i Løvøy, Herøy.Oldeforeldre10. Jakob Olsen, d. 1755 i Stamnes, Alstahaug, skifte 1755 i Stamnes, Alstahaug. Gift i Alstahaug, med Årsill Larsdtr.11. Årsill Larsdtr, f. i Myklebostad, Nesna, d. etter 1767. (1) Gift i Alstahaug, med Jakob Olsen, d. 1755 i Stamnes, Alstahaug, skifte 1755 i Stamnes, Alstahaug. (2) Gift i Alstahaug kirke, med Hans Pedersen, d. ca 1767 i Stamnes, Alstahaug, skifte 1767 i Stamnes, Alstahaug.14. Johan Johansen, d. 1740 i Utskarpen, Hemnes, skifte 1740 i Utskarpen, Hemnes. Gift 1725 i Hemnes kirke, med Berit Jensdtr.15. Berit Jensdtr. (1) Gift 1716 i Hemnes kirke, med Christopher Kristensen. (2) Gift 1725 i Hemnes kirke, med Johan Johansen, d. 1740 i Utskarpen, Hemnes, skifte 1740 i Utskarpen, Hemnes.Tippoldeforeldre22. Lars Paulsen, f. 1652, d. ca 1735 i Myklebostad, Nesna. Han giftet seg med Lisbeth Hansdtr.23. Lisbeth Hansdtr, f. ca 1656 i Bardal Indre, Nesna, d. 1734 i Myklebostad, Nesna, gravlagt 25 jul 1734 i Nesna kirkegård. (1) Gift i Nesna kirke, med Jens Gregersen, f. ca 1649 i Myklebostad, Nesna, d. 1690 i Myklebostad, Nesna, skifte 1690 i Myklebostad, Nesna. (2) Hun giftet seg med Lars Paulsen, f. 1652, d. ca 1735 i Myklebostad, Nesna.30. Jens Nilsen, f. ca 1656 i Fjelldal, Korgen, d. 1748 i Fjelldal, Korgen, skifte 1749 i Leirskaret, Hemnes. Gift i Hemnes, NO, med Anne Amundsdtr.31. Anne Amundsdtr, f. ca 1655, d. 1748 i Fjelldal, Korgen, skifte 1749 i Leirskaret, Hemnes.Tipptippoldeforeldre46. Hans Andersen, f. ca 1625 i Bardal Indre, Nesna, d. ca 1710 i Bardal Indre, Nesna. Gift i Nesna, med Berit Olsdtr.47. Berit Olsdtr. (1) Hun giftet seg med Daniel NN. (2) Gift i Nesna, med Hans Andersen, f. ca 1625 i Bardal Indre, Nesna, d. ca 1710 i Bardal Indre, Nesna.60. Nils Simensen, f. ca 1627 i Fjelldal, Korgen, d. ETTER 1705 i Fjelldal, Korgen. (1) Han giftet seg med NN. (2) Gift i Hemnes kirke, med Johanna Henriksdtr, d. ca 1712 i Røssåsen, Hemnes, skifte 1712 i Røssåsen, Hemnes.61. NN.3. tipp-oldeforeldre92. Anders Andersen, d. i Bardal, Nesna.120. Simen Nilsen, f. 1584.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja der var jeg med igjen ja, og måtte lese halve debatten pånytt igjen også. Her er lenke til dødsfallet på Lars Povelsen i 1737(ca midt på venstre side), men en må bla fremover i kirkeboka for å se at det var i 1737.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16554&idx_id=16554&uid=ny&idx_side=-115>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiher på linken Lenke vil du nede på venstre siden finne Jens som sønn av Lars Johnsen og Anne Johanne Jensdtr, se og innlegg nr. 10 med oversikten fra Vågan der hun og er Jensdtr.denne anen er jo av interesse å finne foreldre til6. Jens Hansen, f. ca 1723, d. etter 1801 i Løvøy, Herøy. Gift i Herøy kirke, NO, med Seborg Johansdtr.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heifant i 1752 - 1756 wordfilen9 kirkebok Jens Hansøn Strømmen med Zebor Johansd. dvs g. 1752dette er et alternativ for far til Jens Hansen når man leter i Rana kirkebok som ligger som .zip filer på nettklipp 2595 Døbt Hans Jensøn Rørabliens barn. N. Jens faddere Jens Hansøn Steenbechouen Kirsti IsraelsD. Berget Thomas Moo Abelone Andersd. BergJens og Zebor fikk flere av barna bl. a. Anne Johanne mens de bodde på Yttern i Rana. Finner dem ikke i Mo historien.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Steinar.En liten korrigering i din anerekke, Jens Larsen er ikke født i 1774 men i 1776. Det var foreldrene som ble gift i 1774. Helt enig med deg i at det ikke kan være noe tvil om at Anne Jensdtr. er mor til Jens Larsen, siden hun kalles Ane Jensdtr. ved både vielse, indl. og ved Jens sin dåp. Kanskje en ide å titte etter i KB hva som står ved broren Johan Larsen sin dåp.Siden man foreløpig ikke vet hvor Jens Hansen stammer fra, hva får deg da til å tro at han ble gift i HERØY kirke med Seborg Johansdtr. fra Hemnes?Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.