Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#75622] HE Min tippoldefar Kristoffer Andersen F.1837

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Min oldemor Nikoline ble født 13 mars 1872 på Kaaterudeie i Ottestad. Hennes foreldre: Ingeborg Nilsdatter ogKristoffer Andersen Strammerudeie, Furnes, 29 år.Jeg har fått hjelp på DIS til å finne riktig Kristoffer. (29 år stemmer ikke) Født 20 sept.1837 på Strammerudeie, Furnes. Foreldre Anders Olsen og Kirsti Kristoffersdatter.Jeg klarer ikke å finne ut av mer enn at Kristoffer er 29 år, ugift, maskinmaker og bor i Løten i 1865.Jeg mener foreldrene til Anders Olsen er: Ole Bertelsen Halstenhoff og Gunnor Halvorsdatter Homerstad (Anders født 20 febr.1797 i Løten)Men hvem er foreldrene til Kirsti Kristoffersdatter?Kan være: Kristoffer Thoresen og Gunor Olsdtr. Dystvold, Vang eller Kirsti f.11/3-1798 Kristoffer Pedersen og Kiersti Pedersdtr. Hestehagen, Vang Kirsti f.8/12-1797Og hvor ble det av min tippoldefar Kristoffer? Ble han gift, hvor og når døde han?Mvh Anne Karin

Gjest Grethe Flood

Finner dette giftermålet 6.5 1874 i Romedal. Brudgommen heter Kristoffer Andersen, og jeg synes det står at han er født 1837 i Vang. Furnes er vel en del av Vang...? Hedmark fylke, Romedal i Romedal, Ministerialbok nr. 5 (1862-1874), Ekteviede 1874, side 227. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8851&idx_id=8851&uid=ny&idx_side=-211>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Grethe Flood

Dåpen til sønnen Anders i 1878 - se nr. 44 - Hedmark fylke, Romedal, Ministerialbok nr. 7 (1875-1879), Fødte og døpte 1878, side 33. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3567&idx_id=3567&uid=ny&idx_side=-36>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Anne Karin Kringberg

Tusen takk Grethe!Dette er nok min tippoldefar!Jeg har lett og lett i kirkebøker i Løten, Furnes, Vang, Stange, men tenkte ikke på Romedal!Kjempefint! Da skal det nok være mulig å finne ut mer om han.Hans mor Kirsti Kristoffersdatter er en annen nøtt.Hennes foreldre kan være: Kristoffer Thoresen og Gunor Olsdtr. Dystvold, Vang (Kirsti f.11/3-1798) eller Kristoffer Pedersen og Kiersti Pedersdtr. Hestehagen, Vang (Kirsti f.8/12-1797).Mvh Anne Karin

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.