Gå til innhold
Arkivverket

[#75672] En liten bønn om stedsnavn

Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg ønsker bare å komme med en oppfordring til alle om å skrive mer enn bare sognenavnet, når man lager innlegg.Man har lett for å tenke at 'alle vet jo hvor det er', men man skal ikke langt fra sin vanlige landsdel, før det ikke lenger er så innlysende.Selvfølgelig kan man finne ut av, men det er unektelig lettere, hvis det står enten i titel, tekst eller stikkord.Takk for oppmerksomheten ;-)Hilsen Litta(Laksevåg, Bergen, Hordaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg er også enig, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått inn på temaer hvor det sto Breivik eller Brevik og trodd at det kanskje var noe om mine i Breivik på Frosta i Trøndelag eller Breivik i Rødøy på Helgeland. Så var det personer mye lengre sør det ble søkt etter. Det samme gjelder Hol som jeg har i Buksnes i Nordland og i Buskerud. Det er mange Hol, og det burde stå i det minste i hvilket fylke det hører til. Je jeg vet det kanskje legges inn under hvert enkelt fylke, men det kommer ikke opp hos meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.