Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#75736] Gjerka Gundersdatter født rundt 1760 bodde på Osterøy, Hvem var foreldrene?

Recommended Posts

Gjest Tonny Mandrup

Gjerka Gundersdatter blev gift med Erich Monsson fra Wikne 2 Juli 1779, i Kirkeboken for Haus står der at Bruden var fra Waatle. Jeg finner henne i Folketelling 1801 for Haus, da har de 4 barn. Gjerka døde på Mjelde i 1834 Kirkebok for Haus. Håper noen vet hvem foreldrene hennes var. Vennlig hilsen Tonny Mandrup

Gjest Håkon Aasheim

Gjerka Gunnarsdtr. 'Waatle' (1760-1834) gift som du sier med Erik Monsen Vikne. De bosatte seg på Søre Veset i Haus (nr. 107 i Haus-boka). Fødselsåret 1760 er vel kommet frem ved en oppgitt alder da hun døde. Så det kan være et par år /-. Gjerka var ikke et vanlig navn i disse traktene. Men vi ser at det på den tiden kom mange frå Vosse-traktene og deromkring. Også fra Hardanger en del - spesielt Granvin. Tror helst du må lete i Vossetraktene. Der mener jeg Gjerka/Gjerke er vanlig. Vennlig hilsen Håkon Aasheim

Gjest Tonny Mandrup

Mange takk for innspill Håkon Aasheim. Jeg tror heller ikke Gjerka er født på Osterøy, etter at jeg har søkt i Kirkebøker derfra, har jeg ikke funnet andre med det navnet, så jeg får søke videre.Til Berit Knudsen mange takk for dit innspill.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.