Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 2, 2010 Del Skrevet Februar 2, 2010 Finner ei gammel 'Adresseavisen) fra november 1959 hvor det er en notis om en Rambowski som holder til i skogen rundt Verdal, Sparbu og Henning og som tar seg inn i fjøs og ligger sammen med kyrne og stikker til skogs på dagen, og da det er vel karen i lenken det er snakk om? Måtte være en litt hustrig fornøyelse og leve i skogen senhøstes.http://www.norsk-rettsmuseum.no/a/?id=68&vn=736 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 2, 2010 Del Skrevet Februar 2, 2010 Til 1, Glemte å spørre om det er noen som husker ham. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ann-Mary Engum Skrevet Februar 2, 2010 Del Skrevet Februar 2, 2010 Rambowski husker jeg godt ja. Han bodde på Levanger. Han døde i 1992,og ligger gravlagt i Levanger: Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 2, 2010 Del Skrevet Februar 2, 2010 Til 3, Husker du ham i levende live? Trist historie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ann-Mary Engum Skrevet Februar 2, 2010 Del Skrevet Februar 2, 2010 Tore Strømøy hadde et program om han i 1993(Fakta på lørdag): Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ann-Mary Engum Skrevet Februar 2, 2010 Del Skrevet Februar 2, 2010 Ja,jeg husker han godt.Jeg vokste opp i Skogn,ikke langt fra Levanger.Rambowski så vi mye i Levanger.Han pleide å sitte på Kaffestova.En stille og rolig mann.Hadde ikke kjennskap til hvordan livet hans hadde vært før jeg så programmet om han som Strømøy laget.Han skulle reise tilbake til fødestedet sammen med Tore,men jeg tror Rambowski døde før de fikk realisert turen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 2, 2010 Del Skrevet Februar 2, 2010 Det er greit Ann-Mary, artig at noen husker ham. Ble bare litt nysgjerrig på hvem det egentlig var da jeg så denne gamle notisen fra 1959. Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts