Gå til innhold
Arkivverket

[#75977] USA: 2 søsken frå Indrevær, Solund til USA – deira lagnad?

Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Håper vi finner Obits, for det er endel ting som fremdeles er uklart:I 1930 census står det at Fred Hanson er født i Minnesota, og at begge hans foreldre også var født der. I innlegg 20 nevnes at Fred var født i Buchanan county, LA (Louisiana ?)Videre står det at hans alder 'at first marriage' var 28 år, og tilsvarende for Hannah var 21 år, men da var hun jo fremdeles i Norge.Så er det Henry M. Hanson, sønn, som er 14 år i 1930 census og født i North Dakota, med far som var født i Minnesota, og mor som var født i Norge. Mens Robert (Jensen) på 4 år som vi fant i 1920 sammen med Hannah, hadde både far og mor som var født i Norge.

bilete8625.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei!I wonder if this will help at all with some of your questions...but maybe someone with Ancestry can check for the family in the 1925 North Dakota state census.mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Well, many small creeks may end up as a river ..... In 1925 we find the family, and son Henry is 10 yrs. and daughter Ellette is 2 yrs. old.

bilete8630.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Det står nok allerede Iowa i innlegg 20, eller rettere sagt forkortelsen Ia (IA).Det stemmer med WWI reg.card. for Fred Hanson hvis jeg ikke husker feil.Jeg var klar over at det var mye som ikke stemte med familien til Hannah i 1930. Men jeg hadde ikke tid til mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.