Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#75991] Thomine Olivia Olsdatter

Recommended Posts

Gjest Bernt Knutsen

Thomine ble gift med Abraham Børresen (Børufsen) Valand,f.19.01.1842 i Holum, konfirmert 28.09.1856 og fra folketellingen 1865 fra Christiansand var han ugift slaktersvend. De fikk bl.a. datter Othilie Børresen,f.31.12.1871i Kristiansand og døpt 21.01.1872 i Kr.sand domkirke.Hun blei gift med Gerhard Marius Christensen fra Mandal. Kan noen hjelpe oss å finne den rette Thomine??Mvh Bernt K.K.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/161334-75991-thomine-olivia-olsdatter/
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

Dette var veldig bra, tusen takk til dere begge. Nå har jeg 'alle' data på Thomine ,d.v.s født,døpt,konfirmert, død og gift. I tillegg har jeg funnet en del om foreldre og besteforeldre. Moren Dorothea Ommundsdatter finner jeg som født og døpt i Kristiansand mini,nr. A 3 (1778-1818) Fødte og døpte 1810,side 624-625. Men kan noen hjelpe med å tyde det som står der, gjerne også om fadderne. Permanent bildelenke: LenkeVennlig hilsen Bernt K. K.

Gjest Harald Søren Storaker

Eg kan ikkje tyde alt i dåpen til Dorothea. Men eg ser i alle fall at ho er tvilling med Astri, og at foreldrene er Ommund Thomasen og Anne Olsdatter. Når eg søker på Familysearch etter giftermålet, finn eg bare ein aktuell [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500224396459&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke 88. januar 1808 i Lyngdal. I Lyngdal kirkebok finner ein gardsnavna Hægeland og L.Kvelland LenkeDu kan finne mange slektsledd bakover i bygdeboka Lyngdal II. Side 173, Hægeland: Dorte Stålesdatter Hægeland (1739-1831) 1772 g.m. Tomas Ommundsen Møskedal (1740-1794) hadde sønnen Omund, f. 1780, 1808 g.m. Anne Olsdatter Lillekvelland.Side 183, Lillekvelland: Ole Nilsen d.e. Lillekvelland (1748- ) 1773 g.m. Astri Jensdtatter Udland (1756-1834) hadde dattera Anna, f 1784, g.m. Ole Olsen Kristiansand.Da kan ein gjette på at Ommund Thomassen, første ektemann til Anna, er død i Kr.sand, og at Anna gifter seg om igjen. Et søk på Familysearch gir dette giftermålet i 1826 Lenke , og et kikk i kirkeboka bekrefter at det er rett Anna Olsdatter

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.