Gå til innhold
Arkivverket

[#76255] Ole Olsen f. ca. 1798, Kjelsås i Vestre Aker

Gjest Brage H. Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Hei Dag Brodin, du og jeg kjenner jo godt den gamle historien om FT 1801: Maridalen er utelatt.Tellemannskapet gikk opp til Korsvoll men da det var en fryktelig storm gikk de hjem igjen - og det var slutten på FT 1801 for Maridalens vedkommende (i Vestre Aker).Dette var min förste sorg den gang jeg (ganske uerfaren), forsökte meg på FT 1801 i 1948, - akk så lenge siden. Hilsen fra Helge Næss (såkalt Maridöl).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin

Hei Helge Ja, man kan jo lure på om telling ble avholdt i Maridalen eller om den er gått tapt. Nordmarksplassene kom jo med. Instruksene for tellingen var: 'Folketellingen i 1801 ble autorisert ved kongelig reskript av 28. november 1800. Her ble det gjort kjent at en folketelling skulle avholdes søndag 1. februar 1801. Alle skulle telles, og tellingen skulle ledes av magistraten i byene og av sognepresten i landdistriktene.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin

Jeg la også ut lenke til 1834, kanskje lese svarene man får litt nøyere? Forøvrig visste jeg ikke at 1840 var lagt ut, det var interessant, men alt er ikke lagt ut ennå, f.eks Kjelsås/Maridalen mangler.Just for your information :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Ja, nå seg jeg lenken. Det går litt fort noen ganger, særlig når man har andre ting å tenke på (fortrinnsvis eksamen). Håper det blir mer tid til slektsgransking nå framover (= Så kan jeg sjekke Maridalen skoledistrict i 1834 også. mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.