Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#76389] Lesehjelp - ei stygg sak frå Aske i Gloppen.

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Eg sit og les skiftet etter Jakob Pederson Aske i 1699 http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24215/173 og er usikker på om eg har fått med alle detaljane i lista over arvingar. Enkja er Borgny Olsdtr, og- deris tilsammen avlede børn nemlig Anders Jakobsen i Bergen, Susanne Pedersdtr med hendes mand Knud Pedersen, Kari Jakobsdtr hendes formynder Hans Skord - så kjem eit par ord eg slit med - Simen Jakobsen som er bortrømbt, og dend henrettede -- Kari Jakobsdtr, i steden at arve deris tilsammen avlede barn Brite Simensdatter hvis formynder er ordineret; resten er greit, men det var dei manglande små-orda -Her er altså to døtre Kari. Den eine fekk barn med broren Simon i 1697; både bror og syster blei dødsdømde, men nær sagt som vanleg var det berre ho som vart innhenta av lova. Ho sat visst i arresten i nær eit halvt år og venta på at bøddelen skulle kome.

Gjest Sivert Perry Nerland

Item Sønnen Simen Jacobsen som er bortrømbt, og dend henrettede daatter Sal: Karrj Jacobs daatter, i steden at arve deris tilsammen avlede barn britte Simens daatter huis formynder er ordineret fornte Anders Jacobsen samtl: paa anden sidde. huorda først dend angivens boeds middel blef registerit og Wurderit som følger. -

Gjest Aase R Sæther

Mange takk - ja, no ser eg teknikken skrivaren har brukt med å markere eit ekstra-ord og staden han vil ha ordet med eitKvar det vart av Simon Jakobson får ein vel aldri vite. Han kom i alle fall ikkje tilbake til Gloppen, og gav visst heller aldri noko livsteikn.

Gjest Sivert Perry Nerland

Har du sjekka vedr. Bergen og Hanseaterne ? Det kan være en link med utenriks seiling. Vi har ellers flere Nordmenn i Nederland og anna, og de er alltid kjent med langt anna navn, enn det som her i landet er vanlig.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.