Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#76554] Hvilket fylke hører Lægreid, Eidsfjord Til?

Recommended Posts

Gjest Jostein Bø

Det er Lægreid i Sogn og. Du finn mange Lægreidfolk i kyrkjebøkene for Årdal, så om du ikkje finn ho Maria i Eidfjord kan du jo leita der. Kanskje og inne i Sogndal. Er iallefall eit hotell der inne som heiter, eller iallefall heitte, Lægreid hotell.

Gjest Gunn Huglen

Tja, her fant jeg ei Maria f. 18/1 1879 i Årdal. Gårdsnavn tyder jeg til Lægrid.Se dåp nr. 8 1879: LenkePussig at foreldres alder er så forskjellig, og fars navnet her er ikke Lars, men du kan jo kikke litt på dette:-)Mvh. Gunn

Gjest Ann Helle

Hei!I Aa.K. Bu, si ættarbok for Eidfjod i HO, Lars Torsteinson Lægreid f. 1839 g. 1874 m. Kristi Hansdtr. Hause. Det står at Lars er Skulelærar på Tysnes. Her står det ikkje noko om eventuelle born.Lars sine foreldre er Torstein Anveson Lægreid og Mari Larsdtr. Varberg.Lars FT 1900 Lenke Eg får ikkje fram andre familiemedlemer her.Mvh Ann

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.