Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#76618] Mathias Olsen Vaadeplassen Beitstad i 1865

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei. Jeg finner Mathias Olsen og Karen Henriksen på Vaadeplassen i Beitstad i 1865. To av barna bor hjemme. Er det noen som vet når Mathias og Karen døde ? Hvor mange barn hadde de ? To av barna, Jonette f.19.02.1844 og Karen Mathea f.14.07.1849 havnet på Leka. De øvrige vet jeg ikke noe om.Jostein

Gjest Jostein Riseth

Hei . Takk for opplysningene Carsten. Da vet jeg når Karen døde og at Mathias levde ved hennes død. Foreløbig er det registrert 5 barn: Maren Olava f.08.08.1834, Oluf, Jonette f.19.02.1844, Elen, Karen Mathea f.14.07.1849. Jeg får sjekke kirkebøkene for å finne fødselsår for Oluf og Elen.Jostein

Gjest Thorbjørn Meringdal

Folketelling 1875 (hefte) viser i Malmo sokn under gården Vaade: Stranden midtre 2a.Mathias Olsen husfader, e., Husm. fisker, f 1808, Beits.Mathea Mathiasdtr datter, ug., hj. faderen, f 1849 Beits.Edvard Lorntsen, inderst g. Sjøfarende, f 1844, Beits.Elen Mathiasdtr, kone, g. f 1841, Beits.Det betyr at Mathias døde etter 1875. To døtrer bor hjemme.mvh Thorbjørn Meringdal, Oslo

Gjest Jostein Riseth

Hei ! Takk til Torbjørn og Anne. Jeg har funnet dåpen til alle de fem barna som er nevnt. Det jeg mangler er dødsdato for Mathias Olsen. Han levde i 1875, men jeg har ikke funnet ham registrert død i kirkebøkene for Beitstad etter 1875. Han kan jo ha flyttet , eller så har jeg oversett ham.Jostein

Gjest Randi Haugros

Kan dette være rett person ? Mathias Fredrik Olsen f. 1808, døde på Vådeplass 1893, se nr. 5: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Malm i Beitstad, Ministerialbok nr. 745A01 (1878-1894), Døde og begravede 1893, side 104. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6583&idx_id=6583&uid=ny&idx_side=-100>Lenke Permanent bildelenke:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.