Gå til innhold
Arkivverket

[#76631] Østfold eller Osloområdet: Søker Emma (Emmy?) Helene Eriksen, født i Tune 1891

Gjest Mona Stokke
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Stokke

HildeJeg forsøker å gå videre bakover - finne foreldrene til Mette og Carl. Trpr jeg har funnet noen av dem, men er usikker på fornavet til Mettes mor. Ser du hva hun heter noe står før Helene. Og var hennes mann gårdbruker? Klarer ikke å tyde hva som står. Står 'af' xxxrud (navnet på et bruk?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Stokke

Lovise Helene er det visst!Mannen til Emma (Emma som jeg startet tråden med), er en Tandberg. Jeg har forsøkt å gå bakover.Wilhelm Christian Tandberg som giftet seg med Emma Eriksen, hadde disse foreldrene (tror jeg);Mor: Laura Sofie, født Juul (skrives også Juell, noen steder) Far: Otto TandbergNår jeg leter etter Laura Sofies foreldre finner jeg bare faren (?): Sadelmaker Carl Juell i Scheen Trodde først moren var Maren Larsdatter, men hun er vel morgen til Carl sadelmakeren.Sadelmager Carl Juell i Scheen er ikke i noen av folketellingene oppført med kone. Han får jo datteren Laura Sofie (senere gift Tandberg). Ser du hva jeg kan ha oversett? Har jeg koblet noen personer feil? Hvor kan jeg lete etter et giftermål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Skriv 'lage lenker' i søkefeltet oppe på siden her og søk så får du fram fine 'oppskrifter'.Her er ei fin:Lenke lenker&nr=2&antinnlegg=20&startnr=&antall=&spraak=n#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

29)Du har dåpen til Wilhelm i innlegg 19, foreldre Otto Tandberg og Laura Sofie Juul.I innlegg 21 har du vielsen til foreldrene i 1877,Der ser du at Karl Otto Tandberg er oppgitt alder 21 år og fødested Sandefjord,( altså f. ca 1856) Laura Sofie Juul oppgitt alder 23 år fødested Skien (født ca 1854)Finner du dåpene,kan du i tillegg til begge foreldrenes navn, få annen info, eks vielsesdato/år.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

29) Maren Larsdtr er som du sier Lauras mor [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f60806&gardpostnr=195&personpostnr=1507&merk=1507#ovre>Lenke Her i 1865 ser du at hun er enke (sivilstand= e) Den Carl du ser her er Laura Sophies eldre bror:Her er dåpen hans Permanent sidelenke: LenkeLaura Sophies dåp nr 50 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.