Gå til innhold
Arkivverket

[#76642] Halvor Olsen Bjørnebymoen f. ca. 1761

Gjest Benedicte Hauge Kulø
 Del

Recommended Posts

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Han var i 1801 husmann under Bjørneby og bodde på plassen Bjørnebymoen [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f18010424&gardpostnr=94&personpostnr=2475#nedre>LenkeHan giftet seg med Marte Guttormsdatter 5. Jan 1786 i Åsnes, og de fikk barna: Anne 1785, Olea 1788, Guttorm 1790, Amund 1793, Johanne 1796 og Ole 1799. Da Halvor giftet seg står han som Nygårdshagen. Alt dette har jeg sjekket i kirkebøkene. Men hvem var egentlig Halvor? Hvem var hans foreldre? Vokste han opp på Nygårdshagen? Jeg har innholdsfortegnelsen for Åsnesbøkene, og ser at gården Nygården finnes i bind I side 281. Dessverre har jeg ikke tilgang på bøkene nå. Kan noen sjekke om det står noe om Halvor her. Jeg har trålet det som står om Bjørneby, men det er bare en oppramsing av navn uten noen forbindelser, og det er mye feil i bøkene. Jeg tror hvertfall at jeg kan utelukke at Halvor kommer fra Bjørneby og husbonden der.Når jeg sjekker kirkebøkene finner jeg en Halvor døpt 2. Juledag 1761 med foreldre Ole Hendrichsen Bagaasen og Anne Pedersdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.