Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#76669] Filateli – brev og stempel Kongsberg til Karlstad 1879

Recommended Posts

Gjest Anfinn Bernaas

Tema 76551; ”Filatelihistorie? Erik Olsen Sandstø, Hardanger”, inspirerte meg til leggje fram mitt filatelispørsmål:Vedlagte foto som viser fram- og bakside av konvolutten som har gått frå Uvdal (”Opdal”) via Kongsberg til Karlstad, er stempla på Kongsberg 6. januar 1879 og i Karlstad 7. januar 1879.A. Var det vanleg på denne tida å stemple brev både på sendarstad og mottakarstad?B. I tillegg til Kongsberg- og Karlstad-stempel er det også eit anna stempel på baksida av konvolutten: ”PKXP.NR.7.NED 7/1 1879”. Kva tyder det?På eit anna brev eg har, men som har gått frå Karlstad til Kongsberg, ser det ut som det står ”PK[...] OPP 31/7 1881”.

bilete8814.jpg

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg våger meg på et langskudd når det gjelder stempelteksten: Postkorrespondanseekspress nr. 7. Ned (og Opp) kan jo rett og slett tyde på at det har å gjøre med retningen på brevet, eller rettere sagt toget som fraktet det. Jeg ville tippet på at det er et jernbanestempel.

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Siden du (iallfall foreløpig) ikke har fulgt opp linken i (4): Opdal hadde ikke eget stempel, og posten skulle da vanligvis gå til nærmeste sted med eget stempel ( her Kongsberg). Det var vanlig å stemple ved ankomst også. Som Per Helge sier: Opp / Ned referer til togets fartsretning, her i svensk jernbanestempel. Det er ellers imponerende å se at brevet bare brukte 1 døgn fra Kongsberg til Karlstad.Det må vel tross alt ha blitt omlasta i Drammen/Oslo og/eller på grensa?

Gjest Anfinn Bernaas

Kvardagens trivialitetar et ein opp, slik at ein ikkje løpande får tid til å følgje opp alle ballane som er i lufta. Men stor takk til Jarl V., Per Helge og Jon Erik for nyttige innspel. Ja, eg har vel i grunnen fått svar på det eg spurde om.Når det gjeld frankering.com har eg vore inne og registrert meg i kveld. Eg oppfatta det som at ein måtte registrere seg for å leggje inn innlegg. Men der var ein godkjenningsprosedyre som så langt har vore ganske langdryg.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.