Gå til innhold
Arkivverket

[#76755] Sara Eriksdotter född 1726 i Sverige


Gjest Monica Fogelqvist
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica Fogelqvist

Jag söker en Sara Eriksdotter och hennes föräldrar, Erik Olofsson och Barbro Persdotter, som flyttade till Trondheimsområdet 1742 från Ångermanland i Sverige. Jag är intresserad av alla uppgifter om familjen, eftersom jag inte vet ett dugg om vad som hände dem efter flytten! Mvh Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Nei, det gikk skeis, prøver igjen.SARA ERIKSSON Pedigree FemaleEvent(s): Birth: Christening: 18 SEP 1726 Ytterlannas, Vasternorrland, Sweden Death: Burial:Parents: Father: ERICH OLOFSSON Family Mother: BARBRO PARSDR--------- Messages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date. ------------------------------------------ Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C408292 1688 - 1859 0076650 Film NONE Sheet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Fogelqvist

Hej Eva! Ja, det är precis den Sara jag letar efter, men problemet är att jag skulle vilja finna henne i Norge! Jag tror nämligen att hon kom till Trondheimsområdet på 1740-talet med sin mor, för att besöka sin far som redan bodde där. Fadern kan ha varit båtbyggare eller snickare. Eftersom Sara inte går att hitta igen i Ångermanland, så antar jag att hon blev kvar i Norge, och kan jag finna henne, kanske jag även kan få veta vad som hände med hennes föräldrar! Mvh Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Fogelqvist

Absolut! Och de två blev kvar i Ytterlännäs-jag stammar från Brita-men det jag egentligen vill få klarhet i, är vad som hände med föräldrarna, Barbro Persdotter och Erik Olsson. De dog antagligen i Norge, men jag vet inte annat än att de 1745 bodde i Trondheimsområdet! Därför försöker jag söka på dottern Sara, som antagligen gifte sig och stannade i Norge, och det naturliga vore ju då att föräldrarna bodde hos henne! Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.