Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#76808] Hordaland- hvor mange byer?

Recommended Posts

Gjest Marie Skålnes

Eg veit at Bergen, Stord og Odda er byar i Hordland, men eg er usikker på Voss, spesielt fordi diverse nettsider gir ulike svar.Eg reknar med at vossingane som er innom av og til, veit det rette svaret.Det var lettare før når me berre hadde Bergen!Eg saknar ei oppdatert liste for heile landet; det var nok mange bygder som fekk bystatus for nokre år sidan.

Gjest Reidar Oddløkken

Til 9. Spørs om de arbeider med saken da? Hadde et spørsmål i dag ang. dette og hadde 2, 3 og 4 som alternativ så det spørs om det er 4 som er riktig da? Tusen takk til dere alle! Og det er vel steder i Norges land som en kan stusse over at de skal betegnes som by, men det blir vel en annen sak! mh Reidar

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg får ikke øye på Leirvik i byavdelingen jeg Johan Arthur, jeg finner Larvik og så kommer Leknes, Leirvik skulle vel vært der i mellom? Men det er vel øynene en først blir blind på så det er mulig jeg overser det? Men takk for responsen, mh Reidar

Gjest Reidar Oddløkken

19, tyder på en folkerik kommune? Skulle kanskje tro det var naturlig at Leirvik var byen i Stord Kommune, det er kanskje også kommunesenteret? Kan ta et eksempel, Otta er by og kommunesenter i Sel kommune f. eks, ville vel være rart å kalle Sel for by?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.