Gå til innhold
Arkivverket

[#76879] Tippoldemor Marie Johansen etterlyses

Gjest Andreas Rindal
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Rindal

Jeg har nevnt denne saken før, men tar det opp igjen. Har brukt mye tid på å finne ut av hvor min tippoldemor Marie Johansen kom fra, og hvor hun ble av. Desverre har jeg ikke kommet noe nærmere.Første gang jeg finner henne er dåpen til min oldefar i 1874. Carl Martinius Fritjofsen blir født den 5/5-1874 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060911010275.jpg>Lenke nr 13. Hun får barnet altså uekte med Fritjof Jensen. Hun blir oppgitt til å være født i 1847.I FT av 1875 oppgis hun å være født i 1840 i Mo i Sverige Lenke Marie og Fritjof oppgis ikke ved samme sted og bor da antakeligvis ikke sammen.Omtrent 4 år etter den første fødselen så få de enda et uekte barn. Emilie Josephine Fritjofsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Jeg ser at der er et sted som heter Mo i Västerbotten og et sted som heter Mo i Vãsternorrland i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Andreas - Fant en Marie Johansdotter,født 11 01 1840 Ulseröd Mo Bähuslen.Foreldre:Johan Nilsson og Brita Andersdotter.Mvh K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Rindal

Hei hei.Dette er forsåvidt nye opplysninger om Marie. Ingen garanti for at det er henne selvfølgelig, men det kan jo passe. Desverre finnes det ingen annen info om Marie som jeg har funnet. Så det blir umulig å bekrefte eller avkrefte.Kanskje jeg bare må slå meg til ro med at alt som fantes om Marie forsvant i brannen i Frogn kirke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.