Gå til innhold
Arkivverket

[#77198] Opplysninger BB Aurland om Sigrid Lassedtr Bakka(Bakke)f.06.06.1875?

Gjest Anders Lauglo Gjervan
 Del

Recommended Posts

Finnes det opplysninger i BB Aurland vedr Sigrid som sier noe om hvor det ble av henne og datteren Anna Ingebriktsdtr. Anna Ingebriktsdtr Bakka f 1899 utvandret fra Bergen 18.08.1902 og ankom Ellis Island den 31.08. Hun utvandret fra Aurland sammen med sin mor Sigrid Lassedtr Bakka f 1875. Sigrid var ikke gift, men hadde fått sin Anna med Ingebrigt Gjertson Vikøyri(Vik i Sogn) f. 1878. Har søkt i folketellingene US hos: www.ancestry.com etter mor og datter uten å få noe tilslag. Mvh Anders L. Gjervan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Hei Anders,Har ikke bygdeboken, men det ser ut som de emigrerer sammen med Sigris bror Andrew Larson (Bakke). Han var bosatt i Illinois.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav J Ellingsen

I Aurland bygdebok - Undredal og Nærøy står det at Sigrid vart gift med Ben Overby og at dei fekk ni born. Eg har elles funne dei på genealogy.com. Sigrid (Sara) og Bernt Overby i Nord-Dakota, med dottera Annie gift med Henry Hagle. Helsing Olav J Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Roger og Olav, takk for responsen på min forespørsel.Da har det blitt knyttet kontakt mellom min oppdragsgiver, Russell Lee in Albaquerque NM, og en datter av Anna Hagle ved hjelp av deres bidrag.Mvh Anders L. Gjervan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.